Soupravy vysokorychlostních vlaků Intercity-Express společnosti Deutsche Bahn jsou nuceny se neustále přesouvat, informoval i německý portál Deustche Welle. Bezcílná jízda neobnáší jen plýtvání elektřinou, ale strojvedoucí pak nejsou k dispozici pro pravidelnou osobní dopravu během dne. To zhoršuje dlouhodobý problém nedostatku kvalifikovaných pracovníků.
Zpožděné vlaky, aut téměř stejně. Experti strhali německou jízdenku za 9 eur |
„Přejíždění a odstavení souprav v noci je zcela běžný provozní postup,“ uvedl mluvčí Deutsche Bahn pro deník Tagesspiegel. Německé dráhy plánovaly v minulosti výstavbu manipulačních kolejí na jihu Berlína, musely však od investice upustit kvůli protestu místních obyvatel. Nově se mluví o posílení odstavných kapacit na severu města v okrsku Pankow.
Strojvedoucích je nedostatek
Podle ekonomického časopisu Wirtschaftswoche odhaduje německý odborový svaz strojvedoucích GDL, že v celé zemi je 1 200 neobsazených míst strojvedoucích. A to i přesto, že podle skupiny Allianz pro Schiene každoročně přibývá na trhu tisíc nových kvalifikovaných pracovníků. Vzhledem k tomu, že železniční doprava má sílit, bude v budoucnu potřeba dalších minimálně pět tisíc strojvedoucích ročně.
Přes všechny potíže lidé v Německu na vlak stále nezanevřeli. Poptávka po cestování vlakem je naopak výrazně vyšší. Počet cestujících vlakem se od 90. let 20. století zvýšil přibližně o polovinu, objem nákladní dopravy se téměř zdvojnásobil. Společnost Deutsche Bahn rovněž zvýšila počet svých lokomotiv a vagonů. Zároveň se však železniční síť zmenšila o více než deset procent.
Německé dráhy během Eura selhaly. Nyní chystají výluku klíčového koridoru |
Během letního fotbalového šampionátu Euro 2024 zažily desetitisíce evropských fotbalových fanoušků na vlastní kůži zpoždění, poruchy vlaků i rušení spojů. „Je lepší jezdit autem. Deutsche Bahn jsou prostě hrozné,“ podělil se jeden z cestujících o svou zkušenost na sociálních sítích. „Zpoždění v intervalu 5 až 170 minut je docela běžné,“ potvrdil další.
Od té doby společnost zahájila program rekonstrukce ve snaze obnovit dobrou pověst, které se německé železnice kdysi těšily.