Starbucks uvedl, že nová provozovna bude první 3D tištěnou stavbou společnosti ve spolupráci se společností PERI 3D Construction. Podle města Brownsville bude kavárna o rozloze 1 400 metrů čtverečních nabízet pouze služby drive-thru a mobilní vyzvedávání objednávek, píše web Nation’s Restaurant News.
Náklady na výstavbu činily přibližně 1,98 milionu dolarů, ačkoli dokončená prodejna je mnohem menší než typická provozovna Starbucks, protože uvnitř není žádné kavárenské sezení.
they 3D printed a Starbucks in Texas
— gaut (@0xgaut) April 16, 2025
1,400 square-foot external shell of 3D printed concrete pic.twitter.com/c3l7WsieK6
3D tištěné stavební konstrukce jsou stále ještě specifickým odvětvím, mnoho zpráv o budovách vzniklých tímto způsobem zatím nebylo. O první 3D tisk se v 80. letech minulého století jako první pokusil japonský inženýr Hideo Kodama. Vyvinul nekomerční stroj podobný tiskárně, který vytváří trojrozměrné objekty tiskem jednotlivých vrstev materiálu a jejich skládáním na sebe, čímž vzniká pevný objekt.
V roce 1986 podal Američan Chuck Hull patent na stereolitografii (SLA) a vytvořil tak první komerčně dostupnou 3D tiskárnu. Založil pak společnost 3D Systems, která začala tuto technologii komerčně nabízet. Od té doby mnoho dalších lidí zdokonalilo různé typy 3D tiskáren, zrychlilo je a otestovalo jejich schopnost vyrábět větší a pevnější předměty z různých materiálů.
Sázka na inovace
Kavárenský řetězec Starbucks v současnosti sází na inovace, aby podpořil vlastní růst. V několika posledních čtvrtletích se ale společnost potýká s neustálým poklesem tržeb a nižší návštěvností obchodů.
Generální ředitel společnosti Brian Niccol proto představil strategii, jejímž cílem je zlepšit celkový dojem zákazníků. Jedním z mnoha cílů je právě změna designu prodejen.
Starbucks se v Číně nepřestává trápit. Najal vůbec prvního ředitele pro růst![]() |
Starbucks patří mezi největší společnosti, které využívají inovace k upoutání pozornosti zákazníků a zvýšení růstu. Již několik let je tradicí tohoto kavárenského řetězce uvádět na trh sezonní položky menu a zboží s virálním potenciálem.
Společnost Starbucks provozovala k 29. lednu 40 576 obchodů po celém světě, píše portál The Street.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
15. října 2024 |