Produkční divize s názvem Icon Studios bude, soudě podle nových pracovních nabídek, vytvářet obsah včetně digitálních videí, produktových fotografií a projektů v oblasti elektronického obchodu, sociálních médií a živého vysílání, píše agentura Bloomberg.
Nike se v posledních letech na Čínu soustředí obzvlášť pozorně. Chystá rovněž technologické centrum v Šen-čenu a laboratoře pro sportovní výzkum v Šanghaji. Společnost se chce přiblížit čínským zákazníkům a znovu se uchytit na trhu, který ve fiskálním roce 2024 představoval roční tržby ve výši 7,5 miliardy dolarů, což je 15 procent celosvětových tržeb. To je ovšem méně než ve fiskálním roce 2021, kdy tržby ve výši téměř 8,3 miliardy dolarů představovaly 19 procent z celkového objemu.
Nike je v krizi. Gigant sportovního oblečení volá na pomoc Kardashianovou![]() |
Vedení společnosti plánuje do této nové skupiny přidat asi dvě desítky zaměstnanců, kteří budou podle zveřejněných výpisů zastávat funkce v oblasti produkce, střihu videa, obchodního plánování, provozu a logistiky.
Staronový generální ředitel Elliott Hill navštívil zemi koncem loňského roku krátce poté, co se vrátil z důchodu a nastoupil na nejvyšší pozici. „Z Číny jsme i nadále dlouhodobě nadšeni,“ řekl investorům v prosinci. Dodal, že společnost bude vyrábět produkt z Číny pro Čínu, a odkázal na výzkumnou laboratoř pro vývoj produktů v této zemi. Hill v březnu uvedl, že Šanghaj je vedle Pekingu, New Yorku, Los Angeles a Londýna jedním z pěti klíčových měst pro značku.
Akcie Nike letos zatím klesly o 27 procent kvůli obavám z dopadu amerických cel za vlády prezidenta Donalda Trumpa.
Nakupujte přímo od nás, zní z Číny
Momentální důraz na Čínu má pro značku své logické opodstatnění. Uživatelé TikToku v USA totiž v současné době čelí mocné vlně virálních videí od čínských influencerů, kteří nabádají americké kupující, aby obešli Trumpova sankční cla nákupem přímo z „továrny světa“ – Číny, píše portál The Business Times.
Cílem klipů, většinou natočených v čínských továrnách, které údajně dodávají zboží předním americkým značkám včetně Nike, je „odhalit“, jak se v druhé největší ekonomice světa vyrábí naprostá většina spotřebního zboží.
Mnohé z příspěvků uvádějí adresy internetových stránek a kontaktní údaje, aby si lidé na sítích mohli objednat zboží přímo od těchto dodavatelů. „Proč nás prostě nekontaktujete a nenakoupíte u nás? Nebudete věřit cenám, které vám nabídneme,“ říká jeden z tvůrců.
Neskloníme se před barbarem, hlásá Čína. USA zvýšily cla na celkem 145 procent![]() |
Jedno z nejpopulárnějších virálních videí se jmenuje „Čína odhalila pravdu“. V pondělí (14. dubna) ráno mělo 8,3 milionu zhlédnutí a 492 000 lajků. Odhaluje čínského dodavatele společnosti Lululemon a nasbíralo 2,6 milionu zhlédnutí a přes 215 000 lajků.
Klip s názvem „Jak obcházíme cla“ měl téměř milion zhlédnutí a 118 000 lajků, uzavírá portál.