Marketingová akce naplánovaná na 22. a 23. října měla za cíl nabídnout jedinečný gastronomický zážitek a zároveň reagovat na měnící se zvyky spotřebitelů a nedávné výzvy v průmyslu pizz.
Pro návštěvu a vytvoření vlastní pizzy si hosté museli nejprve rezervovat místa, rezervace se otevřely 17. října ve 12 hodin a byly k dispozici každému hostovi podle pořadí příchodu, informoval portál Quartz. Tak malý prostor samozřejmě vyloučil existenci kuchyně, objednané pokrmy tak byly dodány z jiného místa vzdáleného asi 15 minut.
Uvnitř typicky červeného stánku je stoleček a sedačka z červené kůže, nad nímž visí značková lampa ve stylu Tiffany. Celá vnitřní stěna budky je ozdobena zarámovanými slogany a krabicemi od pizzy. Přímo před očima strávníka je pak nápis: „Pizza dělá nejlepší společnost.“
„Neservírujeme jen pizzu. Měníme způsob, jakým mohou naši hosté zažít svoji osobní pizzu,“ komentovala počin marketingová ředitelka společnosti Pizza Hut v USA Melissa Friebeová.
Nízké platy, dlouhé šichty. V amerických fastfoodech chybí personál |
Iniciativa společnosti Pizza Hut přichází v době, kdy se mnoho řetězců s pizzou, včetně konkurenční společnosti Domino’s, musí přizpůsobovat klesajícím prodejům a měnícím se preferencím. Faktory, jako je nedostatek řidičů a rostoucí ceny rozvozu, přiměly zákazníky, aby se rozhodli pro vyzvednutí jídel v prodejně, a donutily značky přehodnocovat své strategie.
Mikrorestaurace řetězce Pizza Hut chce sloužit jako kreativní odpověď na tento trend a nalákat zákazníky na personalizovaný, interaktivní zážitek, který znovu vzbudí zájem o jejich značku. Řetězec se sídlem v texaském městě Plano má momentálně po celém světě bezmála dvacet tisíc restaurací.
Životopis na krabici
Restaurace pro jednoho není první originální marketingový počin této značky. V září společnost Pizza Hut oznámila iniciativu na pomoc newyorským uchazečům o zaměstnání. Ti měli vlastní životopisy napsat na krabice od pizzy. Společnost uvedla, že je pak spolu s čerstvou pizzou bude zdarma doručovat zaměstnavatelům po celém New Yorku.
Začátkem tohoto měsíce generální ředitel společnosti Domino’s Russell Weiner v hovoru k hospodářským výsledkům uvedl, že jeho řetězec ve válce o pizzu jasně vítězí. Na otázku, co dělají konkurenti, jako je Pizza Hut, aby v oboru udrželi krok, odpověděl, že si není jistý jejich plány. „V pizzovém byznysu je potřeba zaměřit se na hodnotu,“ uzavřel podle portálu Quartz.