Zákazníci zboží házejí na podlahu. Americký řetězec stahuje LGBT produkty

  • 390
Výhrůžky ze strany zákazníků přiměly prodejny řetězce Target v USA stáhnout některé výrobky z každoroční kolekce zboží s LGBT tématikou. Tradiční marketingová akce letos narazila na zvýšený odpor konzervativních zákazníků, zvláště pak v jižních státech. „Po konfrontačním chování vůči zaměstnancům jsme některé výrobky stáhli z prodeje, jiné přesunuli do skladů,“ oznámila mluvčí značky Kayla Castanedová.

Společnost Target uvedla na trh LGBT kolekci nazvanou Pride na začátku května. Nyní je z amerických obchodů i internetových stránek stahuje. Prodejní akce zahrnovala více než 2 000 výrobků včetně oblečení, hudby nebo vybavení domácnosti. Mezi tyto položky patří textil, hrnky s nápisy, kalendáře anebo dokonce oblečení pro novorozence. Zprávu přinesl portál The Guardian.

Maloobchodní prodejce nabízí například knihy s LGBT tematikou pro děti ve věku 2–8 let včetně titulu „Bye-bye Binary“ (Sbohem binarito) anebo knihu „What Are Your Words“ (Jaká jsou tvá slova), která dětem radí, jak správně používat transgenderová zájmena. Velkou vlnu rozruchu mezi konzervativními zákazníky vzbudil především prodej jednodílných dětských plavek, které svým střihem lépe umožňují skrýt penis.

„Plavky související s Pride jsem přesunuli hlouběji do prodejny,“ uvedl jeden ze zaměstnanců Targetu v Arkansasu. Zboží v obchodě začali podle jeho slov přemísťovat již v neděli.

Měsíc hrdosti

„Od představení letošní kolekce jsme zaznamenali stupňující se hrozby ze strany zákazníků, které podkopávaly pocit bezpečí a pohody členů našeho týmu při práci,“ uvádí se v prohlášení společnosti Target. Vzhledem k těmto nestabilním okolnostem společnost provedla úpravy včetně odstranění položek, které byly středem nejvýznamnějšího konfrontačního chování.

Od chlapáctví k trans reklamě. Slavný pivovar přestřelil a přišel o miliardy

Společnost Target oslavuje takzvaný Měsíc hrdosti prostřednictvím prodeje předmětů z kolekce Pride Collection již více než deset let. Až letošní kolekce však vedla k nárůstu střetů mezi zákazníky a zaměstnanci a k incidentům. „Zákazníci třeba zboží házeli na podlahu,“ uvedla mluvčí společnosti Target Kayla Castanedová.

Opatření společnosti Target přicházejí nedlouho poté, co v se v USA vzedmula vlna odporu proti pivu Bud Light poté, co pivovar Anheuser-Busch najal pro propagaci značky na sociálních sítích trans influencera Dylana Mulvaneyho. „Společnost Target nyní dělá mnohem horší věci než cokoli, co udělala značka Bud Light,“ uvedl ke kauze americký komentátor Matt Walsh.

Target podle slov jeho mluvčí nyní přehodnocuje všechny výrobky z kolekce Pride. Jediným zbožím, které řetězec odstranil z prodeje okamžitě, byly výrobky značky Abprallen, které se zvláště na sociálních sítích vzbudily nelibost zákazníků. Uživatelům sítí se nelíbily obrázky pentagramů, rohatých lebek a dalších kontroverzních symbolů, které se na předmětech této značky objevují, píše The Guardian.

„Target nyní přezkoumává některé plavky určené trans osobám a další dětské zboží,“ uvedla Castanedová, ale žádné rozhodnutí o těchto produktech zatím nebylo přijato,“ dodala. Tyto plavky jsou navíc podle ní určeny pouze pro dospělé, jak uvedla v prohlášení pro agenturu AP.

„Nepotřebujeme, aby naše děti viděly, co se v Targetu prodává,“ komentovala akci řetězce moderátorka Megyn Kellyová. „Důležité je, aby se lidé konečně rozhodli nenakupovat v Targetu. Nikdy neexistovala společnost, která by byla více pro-transgenderová než Target,“ napsala zase konzervativní komentátorka Candace Owensová.

Děláme ty správné věci

Není to poprvé, co společnost Target, jeden z největších maloobchodních řetězců ve Spojených státech, čelí výzvám k bojkotu. V roce 2016 na ni mířila kampaň rozčilených zákazníků, kteří nesouhlasili s politikou firmy umožňující mužům, kteří se identifikují jako ženy, používat ženské toalety.

Již v úterý se objevily zprávy, že v několika pobočkách společnosti Target v jižních státech USA se konaly mimořádné krizové schůzky kvůli LGBT oblečení pro děti. Podle mnoha pozorovatelů se firma chce vyhnout situaci, která potkala značku Bud Light. „Dostali jsme 36 hodin na to, abychom vzali všechny naše věci z Pride a přesunuli je do menší sekce. Nic nesmí být na figurínách, žádné velké nápisy...“ uvedla jedna z prodavaček Targetu.

V podcastu časopisu Fortune se na názor týkající se dění v posledních dnech tázali také generálního ředitele společnosti Target Briana Cornella. „Myslím si, že činíme jen dobrá obchodní rozhodnutí, která jsou správná pro společnost a skvělá pro naši značku,“ řekl.

Podle něho věci, které Target dělá z hlediska diverzity, rovnosti a inkluze, mají přidanou hodnotu. „Pomáhá nám to zvyšovat prodeje, buduje to větší angažovanost našich zákazníků, a to jsou pro naše podnikání v dnešní době ty správné věci,“ uzavřel Cornell.