Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zákazníci zboží házejí na podlahu. Americký řetězec stahuje LGBT produkty

  15:07
Výhrůžky ze strany zákazníků přiměly prodejny řetězce Target v USA stáhnout některé výrobky z každoroční kolekce zboží s LGBT tématikou. Tradiční marketingová akce letos narazila na zvýšený odpor konzervativních zákazníků, zvláště pak v jižních státech. „Po konfrontačním chování vůči zaměstnancům jsme některé výrobky stáhli z prodeje, jiné přesunuli do skladů,“ oznámila mluvčí značky Kayla Castanedová.

Společnost Target uvedla na trh LGBT kolekci nazvanou Pride na začátku května. Nyní je z amerických obchodů i internetových stránek stahuje. Prodejní akce zahrnovala více než 2 000 výrobků včetně oblečení, hudby nebo vybavení domácnosti. Mezi tyto položky patří textil, hrnky s nápisy, kalendáře anebo dokonce oblečení pro novorozence. Zprávu přinesl portál The Guardian.

Maloobchodní prodejce nabízí například knihy s LGBT tematikou pro děti ve věku 2–8 let včetně titulu „Bye-bye Binary“ (Sbohem binarito) anebo knihu „What Are Your Words“ (Jaká jsou tvá slova), která dětem radí, jak správně používat transgenderová zájmena. Velkou vlnu rozruchu mezi konzervativními zákazníky vzbudil především prodej jednodílných dětských plavek, které svým střihem lépe umožňují skrýt penis.

„Plavky související s Pride jsem přesunuli hlouběji do prodejny,“ uvedl jeden ze zaměstnanců Targetu v Arkansasu. Zboží v obchodě začali podle jeho slov přemísťovat již v neděli.

Měsíc hrdosti

„Od představení letošní kolekce jsme zaznamenali stupňující se hrozby ze strany zákazníků, které podkopávaly pocit bezpečí a pohody členů našeho týmu při práci,“ uvádí se v prohlášení společnosti Target. Vzhledem k těmto nestabilním okolnostem společnost provedla úpravy včetně odstranění položek, které byly středem nejvýznamnějšího konfrontačního chování.

Od chlapáctví k trans reklamě. Slavný pivovar přestřelil a přišel o miliardy

Společnost Target oslavuje takzvaný Měsíc hrdosti prostřednictvím prodeje předmětů z kolekce Pride Collection již více než deset let. Až letošní kolekce však vedla k nárůstu střetů mezi zákazníky a zaměstnanci a k incidentům. „Zákazníci třeba zboží házeli na podlahu,“ uvedla mluvčí společnosti Target Kayla Castanedová.

Opatření společnosti Target přicházejí nedlouho poté, co v se v USA vzedmula vlna odporu proti pivu Bud Light poté, co pivovar Anheuser-Busch najal pro propagaci značky na sociálních sítích trans influencera Dylana Mulvaneyho. „Společnost Target nyní dělá mnohem horší věci než cokoli, co udělala značka Bud Light,“ uvedl ke kauze americký komentátor Matt Walsh.

Target podle slov jeho mluvčí nyní přehodnocuje všechny výrobky z kolekce Pride. Jediným zbožím, které řetězec odstranil z prodeje okamžitě, byly výrobky značky Abprallen, které se zvláště na sociálních sítích vzbudily nelibost zákazníků. Uživatelům sítí se nelíbily obrázky pentagramů, rohatých lebek a dalších kontroverzních symbolů, které se na předmětech této značky objevují, píše The Guardian.

„Target nyní přezkoumává některé plavky určené trans osobám a další dětské zboží,“ uvedla Castanedová, ale žádné rozhodnutí o těchto produktech zatím nebylo přijato,“ dodala. Tyto plavky jsou navíc podle ní určeny pouze pro dospělé, jak uvedla v prohlášení pro agenturu AP.

„Nepotřebujeme, aby naše děti viděly, co se v Targetu prodává,“ komentovala akci řetězce moderátorka Megyn Kellyová. „Důležité je, aby se lidé konečně rozhodli nenakupovat v Targetu. Nikdy neexistovala společnost, která by byla více pro-transgenderová než Target,“ napsala zase konzervativní komentátorka Candace Owensová.

Děláme ty správné věci

Není to poprvé, co společnost Target, jeden z největších maloobchodních řetězců ve Spojených státech, čelí výzvám k bojkotu. V roce 2016 na ni mířila kampaň rozčilených zákazníků, kteří nesouhlasili s politikou firmy umožňující mužům, kteří se identifikují jako ženy, používat ženské toalety.

Již v úterý se objevily zprávy, že v několika pobočkách společnosti Target v jižních státech USA se konaly mimořádné krizové schůzky kvůli LGBT oblečení pro děti. Podle mnoha pozorovatelů se firma chce vyhnout situaci, která potkala značku Bud Light. „Dostali jsme 36 hodin na to, abychom vzali všechny naše věci z Pride a přesunuli je do menší sekce. Nic nesmí být na figurínách, žádné velké nápisy...“ uvedla jedna z prodavaček Targetu.

V podcastu časopisu Fortune se na názor týkající se dění v posledních dnech tázali také generálního ředitele společnosti Target Briana Cornella. „Myslím si, že činíme jen dobrá obchodní rozhodnutí, která jsou správná pro společnost a skvělá pro naši značku,“ řekl.

Podle něho věci, které Target dělá z hlediska diverzity, rovnosti a inkluze, mají přidanou hodnotu. „Pomáhá nám to zvyšovat prodeje, buduje to větší angažovanost našich zákazníků, a to jsou pro naše podnikání v dnešní době ty správné věci,“ uzavřel Cornell.

Autor:
  • Nejčtenější

Aerolinky vykázaly z letadla černochy kvůli zápachu. Dopravce slibuje nápravu

21. června 2024  10:55

Tři muži černé pleti žalují leteckou společnost American Airlines kvůli rasové diskriminaci. Tvrdí,...

Švédsko se rozloučilo s hotovostí. Zato masivně přibylo digitální kriminality

21. června 2024

Mezi evropské lídry bezhotovostních transakcí se dlouhá léta řadí Švédsko. K trendu však...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Západní zboží dál míří do Ruska. I díky Nizozemci, který na tom zbohatl

22. června 2024

Společnost Nike přestala prodávat své sportovní oblečení v Rusku už krátce po zahájení invaze na...

Potraviny jako před krizí. Kuřecí za stovku, cibule i za patnáct, říká web

18. června 2024

Ceny některých potravin proti stejnému období minulého roku výrazně zlevnily. U některých...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

My ve vašem a vy u nás. Popularita výměny domovů roste, lidé ušetří tisíce

22. června 2024

V době raketově rostoucích cen za ubytování v hotelech zažívá nebývalý boom výměna domů. Její...

Noste přilbu, nabádají cyklisty nizozemské úřady. Sázejí na dobrovolnost

23. června 2024

Třebaže je v Nizozemsku cyklistika rozvinuta jako málokde jinde, jen málo z jezdců chrání svou...

Konec zlých časů? Češi zakládají firmy rychleji než před covidem

23. června 2024  18:33

Podnikatelský apetit Čechů roste. Dokládají to zprávy analytické společnosti CRIF – Czech Credit...

Jak je důležité být bohatý. Záliba Korejců v luxusu zvyšuje inflaci, varuje banka

23. června 2024

Jihokorejci milují luxusní módní značky, jako je Burberry, Chanel nebo Prada. Nehledí na vysoké...

Na turisty si došlápla už i Aljaška. Zredukuje výletní lodě v hlavním městě

23. června 2024

Počet turistů nekontrolovaně roste i na Aljašce. Značná část z nich využívá k přepravě do tohoto...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Putine, běž do prd*le, zahlásil na koncertě Rod Stewart. Němci zpěváka vypískali

S překvapivou vlnou nevole se na svém nedělním koncertu v Lipsku setkal rockový král Rod Stewart. Během vystoupení se...

Výhru ze Survivoru utratil Mikýř za rozhovor v prázdné O2 areně, vydělal miliony

Martin „Mikýř“ Mikyska (30) vytěžil své vítězství v reality show Survivor Česko & Slovensko 2024 na maximum. Povedl se...

Ostuda bratrů Bendigů v AZ-kvízu. Jan se vymlouval na trému z Mareše

Ve speciálním díle AZ-kvízu s názvem ČT art kvíz se proti sobě utkali bratři Jan a Marsell Bendigovi. V soutěži se jim...

Tvrz koupil za 76 tisíc a daroval ji manželce. Pak ruinu 20 let opravoval

Pavel David zahlédl v dubnu roku 2003 v novinách inzerát: „Prodám tvrz za 76 000 Kč.“ Ještě ten den si jel zříceninu...

Rok od zkázy ponorky Titan. Vyplouvají děsivá zjištění i nové otázky

Před rokem, 18. června 2023, se v severním Atlantiku ztratila ponorka Titan společnosti Ocean Gate. Pátrání potvrdilo...