náhledy
Woven City je koncipováno jako živá laboratoř a bude sloužit jako domov pro stálé obyvatele a výzkumné pracovníky, kteří budou moci v reálném prostředí testovat a vyvíjet technologie, jako je autonomie, robotika, osobní mobilita, inteligentní domy a umělá inteligence.
Autor: ČTK
„Díky propojení lidí, budov a vozidel a jejich vzájemné komunikaci prostřednictvím dat a senzorů budeme moci testovat propojené technologie umělé inteligence - ve virtuální i fyzické sféře, čímž maximalizujeme jejich potenciál,“ řekl Akio Tojoda, prezident společnosti Toyota Motor Corporation.
Autor: Profimedia.cz
Moderní zařízení představuje spojení technologií a inovací, které ztělesňuje závazek značky Toyota k lepší budoucnosti planety a naplňuje její motto „Built for a Better World“.
Autor: Profimedia.cz
Toyota pověřila návrhem Woven City dánského architekta Bjarkeho Ingelse, zakladatele a kreativního ředitele společnosti Bjarke Ingels Group (BIG). Jeho tým navrhl mnoho významných projektů, od Lego House v Dánsku až po sídla společnosti Google v Mountain View a Londýně.
Autor: Profimedia.cz
„Vzhledem k šíři technologií a průmyslových odvětví, k nimž jsme měli přístup a s nimiž jsme mohli spolupracovat v rámci ekosystému společností Toyota, věříme, že máme jedinečnou příležitost prozkoumat nové formy městského života díky projektu Woven City, který by mohl připravit nové cesty pro další města,“ uvedl Bjarke Ingels.
Autor: Profimedia.cz
Město je plánováno jako plně udržitelné, s budovami vyrobenými převážně ze dřeva, aby se minimalizovala uhlíková stopa. Využívá také tradičního japonského truhlářství v kombinaci s robotickými výrobními metodami. Střechy budou pokryty fotovoltaickými panely, které budou kromě energie vyráběné vodíkovými palivovými články generovat i energii solární.
Autor: Profimedia.cz
Po městě se obyvatelé budou pohybovat pouze plně autonomními vozidly s nulovými emisemi, povolenými na hlavních tepnách. Autonomní vozy Toyota e-Palettes budou sloužit k přepravě, doručování a mobilním prodejnám.
Autor: Profimedia.cz
Ulice v územním plánu města jsou rozděleny do tří kategorií - pro rychlejší vozidla, pro kombinaci osobní mobility, pěších a nižší rychlosti, a pro promenády v parcích určené pouze pro pěší.
Autor: Profimedia.cz