Washingtonův památník je vysoký 169 metrů. Při odvinutí celé role měří toaletní papír podle výrobce dokonce o něco víc. V jednočlenné domácnosti má produkt podle výrobce vydržet měsíc, upozorňuje britský server Daily Mail. Výrobce nabízí i variantu pro vícečlenné domácnosti.
Za neobvykle objemnou roli dvouvrstvého toaletního papíru si společnost účtuje 5,49 dolarů, tedy přibližně 125,6 korun. Speciální papír si samozřejmě vyžaduje i speciální držák se stojanem, který společnost také nabízí.
Značka uvedla, že výrobek je pro lidi, kteří nechtějí měnit role tak často či se chtějí vyhnout zbytečné spotřebě kartonových rolí.
Průměrná spotřeba toaletního papíru ve Spojených státech amerických činí až tři role na osobu za týden. V únoru na to upozornila nezisková organizace NRDC ve studii zabývající se původem a spotřebou toaletního papíru. Jeho spotřeba se ukázala jako velký problém, neboť jen málo produktů v USA pochází z recyklovatelného papíru.
Výrobci se snaží zákazníkům nabídnout především měkké, bílé a zároveň pevné papíry a kvůli tomu plundrují lesy, většinou kanadské, kterým se říká boreální (psali jsme zde).
Češi už na toaletním papíru nešetří. Mají rádi heřmánkový a vícevrstvý |
Zpracování materiálu je poměrně energetický náročný proces, který do ovzduší uvolňuje chemické látky.
„Výroba toaletního papíru z takzvaného panenského dřeva generuje do ovzduší asi trojnásobek uhlíkových emisí než jiné produkty z buničiny,“ vysvětluje ve studii Anthony Swift, ředitel kanadského projektu NRDC. Značka Charmin je ve studii na černém listě mezi výrobci, kteří své produkty vyrábí výhradně z panenských vláken.
České domácnosti podle průzkumu z roku 2013 spotřebují v průměru 8 rolí za měsíc.