Tesco značí výrobky jmény neexistujících farem. Kvůli konkurenci, tvrdí

  18:01aktualizováno  18:01
Obchodní řetězec Tesco svérázně vylepšuje vlastní řadu výrobků. Šestasedmdesát položek ze svého britského sortimentu nově označuje jmény fiktivních farem. Má mu to pomoct v konkurenčním boji s německými řetězci Aldi a Lidl. V Česku se podle vyjádření zástupců řetězce nic podobného nechystá.

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Britské Tesco rozšiřuje sortiment svých privátních značek. Sedm nových značek zahrnujících 76 položek z oddělení čerstvých potravin, masa a drůbeže má stát stejně nebo méně než srovnatelné zboží konkurence. Některé výrobky nahradí existující položky v řadě věcí každodenní potřeby Tesco Everyday Value, napsal britský The Guardian.

Tesco doufá, že zákazníky zaujmou barevně odlišená balení využívající jmen fiktivních venkovských farem. Jmény Woodside, Willow a Boswell Farms budou označeno čerstvé vepřové, kuřecí a hovězí maso, zelenina ponese „logo“ Redmere Farms a ovoce bude označené jako Suntrail Farms.

Fotogalerie

„Nová nabídka by měla zákazníkům umožnit nakoupit kvalitní čerstvé jídlo za příznivé ceny na jednom místě,“ tvrdí firma.

Rozhodnutí označit výrobky názvy neexistujících farem v době, kdy se Tesco pyšní podporou britských farmářů, ale vyvolalo posměch zejména na sociálních sítích.

„Boswell Farm a Woodside Farm zní jako ideální místa, odkud pochází maso do vaší klobásy. Problém však je, že tyto farmy neexistují. Neměl by se obchodní řetězec místo toho soustředit na to, aby zákazníkům dával přesné informace?“ ptá se na svém blogu redaktor Guardianu Tom Levitt. Místo s označením Woodside Farm sice existuje, ale neprodává žádné maso. Pořádá pro děti naučné výlety se zaměřením na zemědělská zvířata.

Podle mluvčí společnosti pochází čerstvé jídlo prodávané pod novými značkami od vybraných zemědělců. „Některé z nich jsou malé rodinné farmy, jiné větší. Každý produkt byl vypěstován nebo odchován podle speciálních norem u známých a prověřených farem a pěstitelů,“ řekla britskému deníku.

Fiktivními místy původu však označuje své potraviny i řetězec Aldi. Tato taktika jde ale proti trendu, kdy zákazníci požadují přesnou informaci o tom, odkud jídlo pochází. Právě to totiž Tesco slíbilo vylepšit po skandálu s koňským masem v roce 2013.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

U nás se podle mluvčí Tesco Stores ČR Andrey Špitálské nic podobného nechystá.

Letošní rok by mohl být pro velké supermarkety v Británii příznivější. Ty byly v poslední době zasaženy jak rostoucí cenovou konkurencí řetězců Aldi a Lidl, tak měnícími se modely nakupování.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Vodafone má problém: Huawei

Ilustrační snímek

Evropský ústav pro telekomunikační normy (ETSI), což je nezisková organizace, která má ve štítu standardizaci...

České firmy dobývají indický trh, premiér Babiš otevřel v zemi nové závody

Prezident Uzbekistánu s premiérem ČR Andrejem Babišem během summitu v Indii...

Český předseda vlády otevřel v indickém městě Púna Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen Group a...

Konec Zpráv Google v Evropě? Vyhledávač hrozí, že omezí zobrazování článků

Ilustrační snímek

V Evropské unii vrcholí debata o finální podobě směrnice o autorském právu na digitálním trhu. Podle nových pravidel by...

Najdete na iDNES.cz