Muslimové ve vánoční reklamě nás urážejí, vzkazují lidé řetězci Tesco

  • 1354
Jen pár dní po prvním odvysílání se vánoční reklama obchodního řetězce Tesco ve Velké Británii stala terčem kritiky. Některým lidem vadí, že v ní hraje i muslimská rodina. Firma však argumentuje tím, že Vánoce si mohou užít všichni bez ohledu na náboženské vyznání.

V minutovém reklamním klipu hraje několik rodin, které na různé způsoby připravují tradiční vánoční jídlo - krocana, který se v Británii podává 25. prosince. Jedna scéna zobrazuje muslimskou rodinu, jak přichází s vánoční taškou Tesco na návštěvu do vánočně vyzdobeného domu svých muslimských přátel, aby společně oslavili křesťanské svátky připomínajících zrození Ježíše Krista. 

Ježíš je sice i muslimským prorokem, vyznavači islámu jej ale nepovažují za Syna Božího a Vánoce neslaví. „Všeobjímající“ reklamu proto někteří lidé nestrávili. Jeden uživatel sociální sítě Twitter prohlašující se za zbožného křesťana ji dokonce označil za „velmi urážlivou“, píše list Independent.

Dělej, čmuchale! Reklama s Terminátorem připravila banku o 49 miliard

„Proč ve své reklamě ukazujete, že muslimové slaví Vánoce? Všichni víme, že to tak není,“ vzkázal Tescu jiný kritik.

Tesco ale argumentuje tím, že užít si vánoční svátky může každý. „V Tescu o Vánocích rádi uvítáme každého. Jsme hrdí na to, že se můžeme účastnit mnoha příležitostí, kdy se lidé o svátcích potkávají,“ uvedl mluvčí řetězce.

Kromě Muslimů hraje v reklamě i rodina Sikhů, která sedí kolem vánočního stolu s dobrotami, a v klipu je i humorná scénka z domácnosti homosexuálního páru, kdy se jeden z partnerů ujišťuje, že je krocan zbavený vnitřností, dodává britský deník Metro.

Klip je prvním z pětidílné předvánoční série, další mají v nadcházejících týdnech do Vánoc následovat. Podle Tesca má kampaň zdůrazňovat různorodost a oslavovat to, jak se jídlo během vánočního setkávání ocitá v centru dění.