Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Televize NBC propašovala do Soči Starbucks. Kávu však vaří jen pro sebe

  • 45
Americká televizní stanice NBC propašovala přímo do centra olympijských her kavárnu Starbucks, která není oficiálním sponzorem her. V Soči by tak neměla vůbec být. NBC však vaří kávu jen pro svůj štáb, aby ho motivovala k nejlepším výkonům. Práva tak neporušuje.

Kavárna je pro reportéry otevřena 24 hodin denně a obsluhuje 2 500 lidí, kteří pracují v týmu NBC, píše britský list Daily Mail. Televizní stanice totiž nechce ponechat nic náhodě. Za exkluzivní americká práva na přenos olympijských her zaplatila 775 milionů dolarů, v přepočtu 15,5 miliardy korun, a když chce od svých lidí špičkový výkon, musí jim dodat i potřebné "palivo", kterým pro Američany právě káva z jejich oblíbeného řetězce je. 

Utajenou pobočku řetězce obsluhuje 15 baristů, tedy expertů na přípravu kávy, kteří pracují v ruských pobočkách amerického řetězce. NBC pro ně zajistila ubytování a platí jim běžnou mzdu. Kavárna tak má víc oficiálních zaměstnanců, než kolik sportovců vyslalo na hry 57 ze zúčastněných zemí.

Televize pašuje Starbucks na olympijské hry už 14 let

NBC kolem kavárny udržuje přísný režim, aby kávu vydávala jen vlastním lidem. Mezinárodní olympijský výbor (MOV) totiž přísně střeží, aby na olympiádu nepronikly značky, které nezaplatily za sponzorská privilegia. Starbucks totiž za sponzoring neplatil a MOV by ho mohl potrestat. Tím, že Starbucks vaří jen pro lidi z NBC a ne pro veřejnost, však žádná práva neporušuje. Listu The Wall Street Journal to potvrdila Rachel Rominger z MOV.

"Dodržujeme přísný bezpečnostní režim, ale s kolegy ze sousedních stanic se občas podělíme," prozradil britskému listu John Fritsche, viceprezident NBC pro olympijské hry. Podle něj si stanice platí Starbucks pro vlastní účely už od letní olympiády v Sydney v roce 2000.

McDonald's dělá, že se nic neděje

Jediným oficiálním sponzorem na poli značkové kávy je v Soči McDonald's a jeho provozovny McCafé. Americký řetězec se na výsadek svého konkurenta přímo v centru her tváří tak, že mu na něm nezáleží. "McCafé zůstává oblíbeným místem pro atlety, média i diváky, kteří si chtějí dopřát lahodný šálek kávy," reagoval mluvčí McDonald's.

Síť Starbucks v Rusku otevřela první provozovnu v roce 2007. Nyní působí v Moskvě, Petrohradě a Rostově na Donu. V Soči hodlá otevřít novou pobočku během letošního roku.