Čtyři miliony za sekundu na obrazovce, Super Bowl je reklamní událostí roku

  19:09aktualizováno  19:09
V neděli po půlnoci odvysílá americká stanice CBS finále ligy amerického fotbalu NFL. Zápas, který se přes 50 let označuje termínem Super Bowl, patří k nejsledovanějším televizním událostem ve Spojených státech. Tomu odpovídá i cena reklamy během tohoto přenosu, jedna sekunda stojí v přepočtu téměř čtyři miliony korun.

Před zahájením Super Bowlu musí zaznít americká hymna. | foto: AP

Nedělní zápas v americkém fotbale mezi týmy New England Patriots a Los Angeles Rams shlédne v televizi podle odhadů pořadatelů přes 100 milionů lidí. Za reklamní spot ve vysílání proto firmy zaplatily odpovídající částky.

Americká média s odkazem na zainteresované lidi informovala, že se cena 30 sekund ve vysílání letošního Super Bowlu pohybuje mezi 5,1 až 5,3 miliony dolarů. Za poslední desetiletí se tak hodnota této prestižní televizní reklamy téměř zdvojnásobila.

Ještě v roce 2008 totiž stála půminuta reklamy během finále NFL v průměru 2,7 milionu dolarů, vyplývá z dat monitorovací společnosti Kantar Media. Nárůst ceny reklamy nezbrzdil ani pokles sledovanosti z posledních tří let. Ta dosáhla vrcholu v roce 2015, kdy Super Bowl zhlédlo přes 111 milionů lidí. Loni přenos vidělo 103,4 milionu diváků.

Účet za loňskou reklamu: půl miliardy dolarů

Přesto jde stále o jednu z největších televizních událostí ve Spojených státech. Bývá proto marketingovou přehlídkou toho nejlepšího, co americká televizní reklama dokáže nabídnout. Loni podle agentury Bloomberg firmy utratily na propagaci související se Super Bowlem téměř půl miliardy dolarů.

I letos během přímého přenosu inzerovaly společnosti z nejrůznějších odvětví od automobilového průmyslu přes technologické firmy až po výrobce nápojů. 

Nedostalo se však na každého. Stanice CBS, na kterou připadlo vysílání letošního Super Bowlu (v přenosu finále NFL se střídá s kanály NBC a Fox, pozn. red.), odmítla například reklamu firmy Acreage Holdings, která distribuuje medicínské konopí. To v některých státech USA totiž stále není legální.

Omezená byla i propagace alkoholu, jediná společnost z tohoto odvětví s právem inzerovat během Super Bowlu je pivovarnická skupina AB InBev, která je oficiálním partnerem americké NFL. Tato spolupráce stojí nadnárodní belgickou firmu 250 milionů dolarů ročně.

Některé letošní reklamy, například ta od Googlu, měly premiéru až v neděli. Většina spotů vysílaných během Super Bowlu se však na veřejnost tradičně dostala ještě před samotným utkáním. Zde je několik z nich:

1.Mercedes-Benz

Mercedes-Benz během Super Bowlu propagoval svého asistenta, v reklamě vsadil na amerického rappera Ludacrise.

2.Microsoft

Microsoft ve svém spotu oslavuje handicapované hráče videoher.

3.Bumble

Do 30 sekund v hodnotě milionů dolarů investovala i seznamka Bumble, která do své reklamy obsadila Serenu Williamsovou.

4.Bubly

Bubly nebo Bublé? Známý kanadský zpěvák během Super Bowlu propagoval téměř stejnojmennou limonádu.

5.Coca-cola

Reklama největší nápojové společnosti na světě se letos vysílala pouze před úvodním výkopem finále NFL. Coca-cola v ní propaguje diverzitu.

Autor:

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Podnikatelský „zázrak“ socialismu. Za úspěchem JZD Slušovice stála StB

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Fenomén, socialistický zázrak – tak se o třítisícových Slušovicích obvykle mluví. Legenda praví, že JZD Slušovice byl...

Obchod s vyřazeným zbožím skupuje věci, které nechtějí ani některé řetězce

ilustrační snímek

Skleničky, hrnečky, brýle, baterie, džíny, sekačky na trávu, sponky do vlasů nebo krém na ruce, to je jen zlomek toho,...

Zemřel Štěpán Popovič, uznávaný manažer, který pomohl Petru Kellnerovi

Předseda představenstva a generální ředitel AGC Flat Glass Czech Štěpán Popovič

Ve věku 73 let zemřel Štěpán Popovič, nejvýraznější polistopadový manažer, který působil na severu Čech, a jeden z...

Itálie zvažuje zavedení paralelní měny. Komise by ji tvrdě potrestala

Zástupce premiéra Itálie a ministr vnitra Matteo Salvini

Itálie, třetí největší ekonomika v EU a zároveň absolutně nejzadluženější člen spolku, si pohrává s myšlenkou na...

Další z rubriky

Jestli mě nezvolí znovu, trh se zřítí jako nikdy předtím, tvrdí Trump

Prezident Donald Trump

Americký prezident Donald Trump v úterý oficiálně zahájí kampaň před volbami v roce 2020, v nichž bude usilovat o...

Z koníčku byznys. Chilský podnikatel roku ukazuje svou zemi turistům

Obyvatelé chilského města Petorca obviňují pěstitele avokáda, že je připravují...

Ještě před třiceti lety do Chile nikdo moc nejezdil. Ani za obchodem, ani za turistikou, vypráví čtyřiasedmdesátiletý...

Rostlina místo kuřete. KFC v Británii nabídne zákazníkům veganský sendvič

KFC Zinger

Řetězec rychlého občerstvení KFC známý obalovanými kousky kuřecího masa chce oslovit i ty, kteří maso nejedí. Ve 20...

Najdete na iDNES.cz