Čtyři miliony za sekundu na obrazovce, Super Bowl je reklamní událostí roku

  19:09aktualizováno  19:09
V neděli po půlnoci odvysílá americká stanice CBS finále ligy amerického fotbalu NFL. Zápas, který se přes 50 let označuje termínem Super Bowl, patří k nejsledovanějším televizním událostem ve Spojených státech. Tomu odpovídá i cena reklamy během tohoto přenosu, jedna sekunda stojí v přepočtu téměř čtyři miliony korun.

Před zahájením Super Bowlu musí zaznít americká hymna. | foto: AP

Nedělní zápas v americkém fotbale mezi týmy New England Patriots a Los Angeles Rams shlédne v televizi podle odhadů pořadatelů přes 100 milionů lidí. Za reklamní spot ve vysílání proto firmy zaplatily odpovídající částky.

Americká média s odkazem na zainteresované lidi informovala, že se cena 30 sekund ve vysílání letošního Super Bowlu pohybuje mezi 5,1 až 5,3 miliony dolarů. Za poslední desetiletí se tak hodnota této prestižní televizní reklamy téměř zdvojnásobila.

Ještě v roce 2008 totiž stála půminuta reklamy během finále NFL v průměru 2,7 milionu dolarů, vyplývá z dat monitorovací společnosti Kantar Media. Nárůst ceny reklamy nezbrzdil ani pokles sledovanosti z posledních tří let. Ta dosáhla vrcholu v roce 2015, kdy Super Bowl zhlédlo přes 111 milionů lidí. Loni přenos vidělo 103,4 milionu diváků.

Účet za loňskou reklamu: půl miliardy dolarů

Přesto jde stále o jednu z největších televizních událostí ve Spojených státech. Bývá proto marketingovou přehlídkou toho nejlepšího, co americká televizní reklama dokáže nabídnout. Loni podle agentury Bloomberg firmy utratily na propagaci související se Super Bowlem téměř půl miliardy dolarů.

I letos během přímého přenosu inzerovaly společnosti z nejrůznějších odvětví od automobilového průmyslu přes technologické firmy až po výrobce nápojů. 

Nedostalo se však na každého. Stanice CBS, na kterou připadlo vysílání letošního Super Bowlu (v přenosu finále NFL se střídá s kanály NBC a Fox, pozn. red.), odmítla například reklamu firmy Acreage Holdings, která distribuuje medicínské konopí. To v některých státech USA totiž stále není legální.

Omezená byla i propagace alkoholu, jediná společnost z tohoto odvětví s právem inzerovat během Super Bowlu je pivovarnická skupina AB InBev, která je oficiálním partnerem americké NFL. Tato spolupráce stojí nadnárodní belgickou firmu 250 milionů dolarů ročně.

Některé letošní reklamy, například ta od Googlu, měly premiéru až v neděli. Většina spotů vysílaných během Super Bowlu se však na veřejnost tradičně dostala ještě před samotným utkáním. Zde je několik z nich:

1.Mercedes-Benz

Mercedes-Benz během Super Bowlu propagoval svého asistenta, v reklamě vsadil na amerického rappera Ludacrise.

2.Microsoft

Microsoft ve svém spotu oslavuje handicapované hráče videoher.

3.Bumble

Do 30 sekund v hodnotě milionů dolarů investovala i seznamka Bumble, která do své reklamy obsadila Serenu Williamsovou.

4.Bubly

Bubly nebo Bublé? Známý kanadský zpěvák během Super Bowlu propagoval téměř stejnojmennou limonádu.

5.Coca-cola

Reklama největší nápojové společnosti na světě se letos vysílala pouze před úvodním výkopem finále NFL. Coca-cola v ní propaguje diverzitu.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Inspekce zveřejnila tři restaurace s podivným původem hovězího masa

Ilustrační snímek

Od propuknutí kauzy s nevyhovujícím hovězím polským masem provedla Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)...

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Husákovy hradby. Symbol minulého režimu poskytl domov milionům Čechů

Sídliště na Slezském předměstí v Hradci Králové (5.2.2019).

Pozůstatek minulého režimu v podobě rozsáhlých betonových sídlišť bývá často kritizován jako nevzhledné, nekvalitní či...

Další z rubriky

Banky je obíraly, tak vymysleli virtuální směnárnu. Má hodnotu miliard

Taavet Hinrikus.

Estonec Kristo Kaarmann si poslal platbu v librách na účet vedený v eurech a divil se, jak nevýhodný kurz mu banka...

Facebook a spol. pod dohledem? Britové řeší reklamu a fake news

Důvěra v Zuckerbergův Facebook klesá.

Papírovým novinám dlouhodobě klesají prodeje i příjmy z tištěné reklamy. Té totiž silně konkuruje cílená nabídka...

Křetínský dokončil koupi francouzských časopisů včetně Elle

POD DOHLEDEM. Spolumajitel fotbalové Sparty Daniel Křetínský sleduje na Letné...

Miliardář Daniel Křetínský prostřednictvím své mediální skupiny Czech Media Invest (CMI) dokončil nákup časopisů...

Najdete na iDNES.cz