Výrobce sendvičů začne nový produkt, vyrobený ve spolupráci s firmou Beyond Meat, prodávat od září v 685 svých amerických a kanadských restauracích. Sendvič Beyond Meatball Marinara bude v nabídce omezenou dobu. Pro restaurace je zařazení této alternativy způsobem, jak naskočit na rychle rostoucí trend.
Náhražky masa už dobývají Evropu, koketují s nimi i české firmy |
Ameriku už rostlinná „masa“ válcují – zdejší tržby za rostlinná jídla loni vzrostly o 11 procent. Banka Barclays předpovídá, že trh s alternativním masem by mohl v příštích deseti letech dosáhnout hodnoty 140 miliard dolarů a obsadit desetinu globálního trhu s masem, píše CNN.
Nabídka restaurací ovšem necílí na striktní vegany, kteří odmítají vše živočišného původu, ale spíš na takzvané flexitariány. Tedy lidi, kteří občas konzumují maso a živočišné produkty. Sendvič Subway například obsahuje sýr parmezán, tedy sýr z kravského mléka.
Společnosti Beyond Meat a Impossible Foods postavily svůj produkt na tom, že je k nerozeznání od masa, a tím nastartovaly jeho růst. Jen určitá část lidí je ochotna se masa z různých důvodů vzdát. Mnohem více je těch, co chtějí jeho spotřebu omezit, ale zase u toho nechtějí příliš „trpět“.
Poptávka po produktech Beyond Meat a Impossible prudce roste. Příjmy prvně jmenované ve druhém čtvrtletí meziročně vyskočily o 287 procent na 17,4 milionu dolarů. Poptávka po výrobcích Impossible byla letos tak silná, že ji firma nějakou dobu nestačila uspokojovat.