Společnost Starbucks uvedla, že s mužem soucítí, ale zároveň dodala, že se proti pátečnímu rozhodnutí losangeleské poroty hodlá odvolat. S odkazem na soudní dokumenty o tom v pondělí informovala agentura AP.
Nehoda se stala v Kalifornii 8. února 2020 poté, co si řidič rozvážkové služby Michael Garcia u okénka Starbucks koupil čajový nápoj, který se mu ale hned vzápětí vylil do klína. Podle jeho právníků v důsledku vážných popálenin skončil s trvalým poškozením a život měnícím zohyzděním, píše agentura AP s odvoláním na soudní dokumenty.
V soudním sporu Garcia uvedl, že za jeho zranění nese kavárenský gigant odpovědnost, jelikož zaměstnanec řetězce správně nenasadil víčko kelímku s horkým čajem.
Vyčůrat, jen když si dáte kafe. Starbucks mění svůj kodex chování![]() |
„Rozhodnutí poroty je zásadním krokem k tomu, aby se společnost Starbucks zodpovídala za hrubé zanedbání bezpečnosti zákazníků a nepřijetí odpovědnosti,“ uvedl v prohlášení jeden z Garciových právníků.
„Nesouhlasíme s rozhodnutím poroty, že jsme za tento incident nesli vinu, a domníváme se, že přiznané odškodné je nepřiměřeně vysoké,“ uvedla společnost Starbucks v prohlášení. Dodala, že se zavázala dodržovat nejvyšší bezpečnostní standardy při manipulaci s horkými nápoji.
Místo jména nálepka. Starbucks skončil s ručním podepisováním kelímků![]() |
Případy popálených zákazníků, které měly soudní dohru, se odehrály i v minulosti. V jedné ze známých kauz z 90. let přiznala porota v Novém Mexiku ženě odškodné ve výši téměř tří milionů dolarů za popáleniny, které utrpěla, když se snažila odklopit víčko od kelímku s kávou od McDonald’s. Soudce později odškodné snížil a případ se nakonec urovnal za nezveřejněnou částku nepřesahující 600 000 dolarů.
Poroty se někdy ale postavily i na stranu restaurací, jako v jiném případu z 90. let, který se týkal dítěte, jež na sebe v Iowě vylilo kelímek s kávou z McDonald’s, připomněla AP.