Starbucks je jednou ze značek, která se na českém trhu etablovala úspěšně.

Starbucks je jednou ze značek, která se na českém trhu etablovala úspěšně. | foto: Reuters

Starbucks zkouší rozvoz kávy s Uberem. Dovezený nápoj je dvakrát dražší

  • 10
Kavárenský řetězec bude kávu doručovat prostřednictvím služby Uber Eats v několika nejvýznamnějších amerických městech. V Evropě bude tato služba dostupná zatím pouze v Londýně. Při testu v několika městech v americkém Miami měl s rozvozem kávy úspěch.

Raději za kafe zaplatí dvojnásobek, než by vystrčili nos ze dveří. Zřejmě i to stojí za úspěšným pilotním projektem kavárenského řetězce Starbucks, který loni na podzim zkoušel v americkém Miami rozvážet svou kávu se službou Uber Eats.

Nyní bude Starbucks kafe s Uberem posílat americkým zákazníkům ve městech San Francisco, v nadcházejících týdnech i Bostonu, Chicagu, Los Angeles, New Yorku a Washingtonu. Přes mobilní aplikaci Uber Eats si budou moct klienti objednat 95 procent položek z hlavního menu dostupného v pobočkách. Poplatek za objednávku bude činit 2,49 dolaru (56 korun), informuje CNBC.

Podle firmy doručování funguje nejlépe v hustě obydlených regionech, kde si Uber Eats díky vysoké poptávce účtuje nižší poplatky. Zákazníci takto prý utratí víc, než utrácejí v kavárnách.

Starbucks chce nabídnout možnost nechat si doručit její kávu i Evropanům. Tento měsíc začne službu testovat v Londýně. Pilotní projekt se bude týkat několika málo poboček v anglické metropoli s tím, že v budoucnu začnou službu nabízet i další franšízy, píše Independent

V Británii stojí dodávky s Uber Eats 2,5 libry (73 korun). Pokud si tedy zákazník objedná třeba Sturbucks latte za 2,6 libry (76 korun), zaplatí za kávu dvojnásobek, podotýká Telegraph.

Doručování se chystá se i v Indii, Hong Kongu, Singapuru, Indonésii, Vietnamu, Mexiku, Kolumbii a Chile. Řetězec už doručuje kávu ve třiceti čínských městech prostřednictvím platformy Ele.me, která patří do skupiny Alibaba.