náhledy
Barcelona sice pracuje na systému cyklostezek v centru, aut je však stále moc. (24. května 2023)
Autor: Profimedia.cz
Letecký pohled na čtvrť Eixample a katedrálu Sagrada Familia, která se vyznačuje pravidelným geometrickým uspořádáním. (2. srpna 2019)
Autor: Profimedia.cz
Nové parkoviště pro kola v Amsterdamu pojme až sedm tisíc bicyklů. (25. ledna 2023)
Autor: Profimedia.cz
Nové podzemní parkoviště pro kola v Amsterdamu pojme až sedm tisíc bicyklů. (25. ledna 2023)
Autor: Profimedia.cz
Náklady na vybudování parkovacího prostoru dosáhly 60 milionů eur, tedy přes 1,3 miliardy korun. (25. ledna 2023).
Autor: Profimedia.cz
Podzemní parkoviště pro sedm tisíc kol je přímo napojené na stanici metra i odbavovací nádražní halu.. (25. ledna 2023)
Autor: Profimedia.cz
Nové parkoviště pro kola se nachází hned u hlavního amsterdamského nádraží. Vyrostlo v podzemí, pod vodní hladinou. (25. ledna 2023)
Autor: Profimedia.cz
Cyklistika je pro město typická. Každý den jezdí na kole do práce na půl milionu Berlíňanů.
Autor: Libor Budinský, pro iDNES.cz
Cyklistika je pro město typická. Každý den jezdí na kole do práce na půl milionu Berlíňanů.
Autor: Libor Budinský, pro iDNES.cz
K volnému parkovacímu místu navádí cyklisty elektronický systém, který zároveň hlídá, aby jedno kolo bylo na místě zaparkované maximálně 28 dní, poté ho správce garáží odstraní. Otevřeno je nonstop, prvních 24 hodin je pro zákazníky zcela zdarma. K používání parkoviště stačí karta na veřejnou dopravu ve městě.
Autor: Profimedia.cz
Utrecht minulý rok otevřel pod hlavní železniční stanicí (Utrecht Centraal) podzemní parkovací garáž pro jízdní kola o rozloze 21 373 čtverečních metrů. Celý objekt má tři patra a zaparkovat tu najednou může až 12 656 jízdních kol.
Autor: Profimedia.cz
Čtvrté největší město v Nizozemsku vybudovalo pod svou hlavní železniční stanicí velkolepý cyklistický ráj. Obří garáž o třech patrech má dostatek místa, aby se do ní vešlo přes 12 500 jízdních kol. Krásně vyřešený architektonický návrh se v Utrechtu během roku stal oblíbenou atrakcí.
Autor: Profimedia.cz
Podle architektů ze studia Ector Hoogstad Architecten si cyklisté samotnou jízdu v garáži oblíbili natolik, že sem někteří jezdí jen tak na projížďku.
Autor: Profimedia.cz
Do objektu garáže mohou cyklisté vjet přímo z ulice dvěma různými vchody, délka nádherně navržených cyklistických stezek tu přesahuje jeden kilometr. Návštěvníci navíc můžou využívat opravnu kol a půjčovnu. K dispozici je také tisíc kol ze sdíleného systému veřejné cyklistické přepravy s názvem OV-fiets.
Autor: Profimedia.cz
Projekt s názvem Stationsplein Bicycle Parking vznikal ve spolupráci radnice města s dopravními společnostmi ProRail a NS (Dutch Rail). Všichni zadavatelé si přáli co nejvíce zpřístupnit železniční a autobusovou stanici pro veřejnost a zároveň vybudovat ve vytížené části města prostor pro chodce a cyklisty.
Autor: Profimedia.cz
Došlo také k propojení železniční stanice s nedalekým obchodním centrem Hoog Catharijne a mezi oběma budovami vzniklo útulné a částečně zastíněné náměstíčko s dostatkem místa pro odpočinek. Celá nově vzniklá oblast získala jméno Utrecht Central Station Area.
Autor: Profimedia.cz
První část projektu byla zprovozněna v srpnu 2017 a cyklisté mohli využívat celkem šest tisíc parkovacích míst. Otevřít celý projekt se pak podařilo 19. srpna loňského roku. Celková kapacita okamžitě katapultovala utrechtskou garáž na první místo v tabulce největších cyklistických garáží světa. Titul až do té doby držela provozovna pod stanicí metra Kasai Station v Tokiu o celkové kapacitě 9 400 jízdních kol.
Autor: Profimedia.cz
„Tato stavba není jen obyčejnou infrastrukturou... Není to jenom součást každodenního života, je to něco jako atrakce,“ tvrdí tvůrci projektu. Podle nich pomáhá propracovaný systém parkování kol vyřešit dva největší problémy, se kterými se potýkají velká města po celém světě: velké znečištění ve vzduchu a dopravní zácpy.
Autor: Profimedia.cz