Jen na TikToku nyní 5,3 milionu příspěvků nese hashtag #RealEstate. Platforma hlásí čtyřicetiprocentní nárůst takových příspěvků během prvních dvou měsíců letošního roku ve srovnání se stejným obdobím v roce 2023, upozornila agentura Bloomberg.
Jedním z přispěvatelů je makléř Cesar Gutierrez, který pracuje v realitní kanceláři ve městě Laredo v Texasu. Oprostil se od klasických „nudných“ ukázek obydlí a do videí vložil ironii a humor.
„Když si koupíte dům, nebudete mít žádné další peníze na nákup nábytku,“ uvádí například v jednom ze svých videí, ve kterém představuje nemovitost. Dělá v něm kliky a výpady a napadlo ho prázdný prostor bez nábytku využít jako fitness centrum. „Volné členství ve vaší domácí posilovně,“ zaznívá ve videu.
@soldbycesar Mamalone Home Tours Part 8🏡 📍3316 S Bartlett Ave 💰$169,900 🛌 3 recamaras 🛁 2 baños ☀️ Solar panels #realtors #holalaredo #realestatelife ♬ original sound - Cesar Gutierrez
Dalším z tvůrců je třeba realitní makléř Brad Scott ze San Antonia. Před čtyřmi lety začal na Instagramu zveřejňovat videa s běžnými procházkami po prodávaných nemovitostech. Jeho videa ale podle jeho slov nepřinesla výsledky, po kterých toužil. „Můžete mít stovky zhlédnutí, při troše štěstí i několik tisíc zhlédnutí. Videa bez tváře před kamerou ale neměla takový dosah, moc z toho nevzešlo,“ uvedl.
Zásah mladých
S úspěchem se setkal až poté, kdy do videí přidal svou vlastní osobnost. První takové video zveřejnil 27. ledna, má nyní na TikToku více než 115 tisíc sledujících. Díky novému přístupu získal i novou práci: jako tvůrce obsahu pomáhá jiným makléřům s tvorbou videí.
Makléři podle něj konečně pochopili, že jde o skvělou službu, jak lidem dům a jeho okolí ukázat. „Pokud udělám video třeba tři dny před víkendem, můžu očekávat, že přijde dvacet nebo třicet lidí, kteří video viděli,“ uvedl.
V průzkumu, který v říjnu loňského roku uskutečnila národní asociace realitních kanceláří, 15 procent respondentů uvedlo, že používá TikTok jako obchodní nástroj. V roce 2021 to bylo pouze pět procent oslovených makléřů.
Podle průzkumu Pew Research Center z loňského roku používá TikTok jeden ze tří dospělých. Uživatelé jsou nižšího věku: 62 procent uživatelů má mezi 18 až 29 lety a pouze deset procent uživatelů má 65 pět a více let. TikTok je díky tomu vhodný místem pro spojení s těmi, kteří kupují nemovitost poprvé v životě, uzavírá Bloomberg.