Tržby za zkrášlující prostředky se zvýšily o 390 milionů liber. Podle analytiků se v prvních osmi měsících letošního roku ve Velké Británii prodala oční líčidla v hodnotě 101 milionů liber, což je o 13 procent víc než vloni. Za kosmetiku zvýrazňující rty lidé utratili 54 milionů liber. To je oproti roku 2014 nárůst o 16 procent.
Odborníci tvrdí, že trh popoháněli jednotlivci, jako je právě selfiemi posedlá americká televizní hvězda.
„Celebrity jako Kim Kardashianová nebo Beyoncé inspirovaly v postování vlastních portrétů na sociální sítě Instagram nebo Facebook celou generaci žen,“ vysvětluje ředitel NPD Group Beauty UK June Jensen, jak selfíčka ženských celebrit ovlivňují byznys s kosmetikou.
Autoportréty slavných také zvýšily prodej takzvaných photo ready ličídel, které ženám na fotografiích zaručují perfektní vzhled.
„Ženy chtějí mít tvář, rty a oči na fotce dokonalé. Kosmetické společnosti proto zareagovaly výrobky, které napomáhají vytvořit požadovaný look,“ cituje Jensena BBC.
Kardashianová si na Instagramu svými portréty vytvořila obří skupinu více než 31 milionů fanoušku. Když si loni vyfotila svoji svatbu, snímek olajkovalo 1,92 milionu lidí. Fotka se tak stala historicky nejvíce postovaným snímkem. Letos Američanka vydala autobiografii poskládanou právě ze selfie.