Ředitel firmy Pininfarina zemřel v 51 letech v italském městě Turín poté, co se na motorce srazil s automobilem Ford Fiesta. Agentuře AP to potvrdilo italské průmyslové sdružení Confindustria.
Firma Pininfarina byla i mezi uvažovanými designéry Škody Favorit, nakonec ale získal zakázku italský designér Nuccio Bertone. Společnost zaměstnává přes tři tisíce lidí, především v pobočkách v Itálii, Francii, Německu, Švédsku, Maroku a Číně.
Spolupracuje hlavně s automobilkami, odnož věnovaná designu ale navrhuje výrobky i pro firmy, jako je Motorola, Jacuzzi, Lavazza, Snaidero a 3M.
Andrea Pininfarina byl vnukem zakladatele firmy Battisty "Pinin" Fariny, který stál u zrodu firmy v roce 1930. Generálním ředitelem firmy byl od července 2001, v květnu 2006 přibral i funkci předsedy představenstva.
Pininfarinova návrhářská dílna má za posledních několik let na kontě vzhled například italských sportovních aut Ferrari 599 GTB Fiorano (2006), prestižního modelu Enzo (2002), letošní letopočet a typický znak písmene "f" s korunkou nese i Maserati Grand Turismo.
Koupit si auto s Pininfarinovým rukopisem mohou ale i lidé s průměrnými výdělky a ti, kteří sice holdují italskému designu, ale nevěří italské technice.
Stačí hledat v nabídce korejských automobilek Hyundai a Daewoo, které továrnu pověřily návrhem kontroverzního modelu Hyundai Matrix nebo hatchbacku Daewoo Lacetti. V bazarech se dá pořídit i líbivé francouzské coupé z druhé poloviny 90. let Peugeot 406 Coupé, extravagantní Fiat Coupé či koncernové alfy GTV a Spider.
Smrtí Andrey Pininfariny rodinná tradice návrhářské dílny nekončí, jedenapadesátiletý šéf firmy má dva syny a dceru.