ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Prodeje rtěnek se ve Francii propadly o 75 procent, pod rouškou jsou zbytečné

  • 8
Prodej rtěnek se ve Francii během celostátní karantény propadl o tři čtvrtiny, povinnost nosit roušky kvůli pandemii covidu-19 navíc nenahrává ani obnově trhu. Podle průzkumů se ženy nyní při líčení více soustředí na partii očí. Prodeje řasenek, stínů či očních linek se tak i přes prvotní propad vrátily na úroveň před nástupem pandemie.

Celkově se letos dekorativní kosmetiky prodalo o 17 procent méně než ve stejném období loni. Vyplývá to z dat agentury Nielsen, o nichž informovala stanice BFM. 

Češi začali šetřit hlavně na cestování či elektronice, uvedl průzkum

Mezi březnem a květnem, kdy ve Francii platila kvůli šíření nákazy koronavirem celostátní karanténa, se tržby za make-up snížily dokonce o více než 50 procent.

Atmosféra ve společnosti podle analytiků prodejům zkrášlovací kosmetiky nepřála, neboť lidé trávili hodně času doma, zrušené byly společenské události včetně svateb a nošení roušek ženy od nanášení make-upu odrazovalo.

Nejvíce se to ukázalo právě u rtěnek, protože ústa museli mít všichni na veřejnosti zakrytá. Během karantény tak jejich prodeje klesly o 75 procent a od jejího ukončení se propadly o dalších více než 25 procent.

„Prodeje zažily kolaps, ale co víc, nevrátily se zpátky ani po otevření obchodů,“ uvedla Mathilde Lionová ze společnosti NPD.

Naproti tomu u prostředků na líčení očí propad způsobený koronavirem tak citelný nebyl. Ačkoli během karantény se řasenek či stínů prodávalo mnohem méně, nyní už se prodeje vrátily na hodnoty ze stejného období v loňském roce.

,