Celkově se letos dekorativní kosmetiky prodalo o 17 procent méně než ve stejném období loni. Vyplývá to z dat agentury Nielsen, o nichž informovala stanice BFM.
Češi začali šetřit hlavně na cestování či elektronice, uvedl průzkum |
Mezi březnem a květnem, kdy ve Francii platila kvůli šíření nákazy koronavirem celostátní karanténa, se tržby za make-up snížily dokonce o více než 50 procent.
Atmosféra ve společnosti podle analytiků prodejům zkrášlovací kosmetiky nepřála, neboť lidé trávili hodně času doma, zrušené byly společenské události včetně svateb a nošení roušek ženy od nanášení make-upu odrazovalo.
Nejvíce se to ukázalo právě u rtěnek, protože ústa museli mít všichni na veřejnosti zakrytá. Během karantény tak jejich prodeje klesly o 75 procent a od jejího ukončení se propadly o dalších více než 25 procent.
„Prodeje zažily kolaps, ale co víc, nevrátily se zpátky ani po otevření obchodů,“ uvedla Mathilde Lionová ze společnosti NPD.
Naproti tomu u prostředků na líčení očí propad způsobený koronavirem tak citelný nebyl. Ačkoli během karantény se řasenek či stínů prodávalo mnohem méně, nyní už se prodeje vrátily na hodnoty ze stejného období v loňském roce.