náhledy
Restauratéři po celém světě přemýšlí, jak přilákat hosty do znovuotevřených podniků. K nastaveným pravidlům dodržování rozestupů přistupují kreativně. Na židle, které musí zůstat volné, usazují figuríny a kartónové draky, na zahrádky staví romantické „miniskleníky“ a do uzavřených ulic improvizované zahrádky.
Autor: Reuters
Majitel restaurace v litevském hlavním městě Vilniusu Bernie ter Braak přišel s nápadem umístit figuríny na některé židle poté, co restauraci otevřel a uvědomil si, jak prázdně působí. "Když jsme figuríny usadili, okamžitě to začalo vypadat jako plná restaurace. Prostor má nyní mnohem lepší atmosféru," uvedl majitel pro Reuters.
Autor: Reuters
S Berniem ter Braakem by jistě souhlasil majitel michelinské restaurace The Inn at Little Washington, který rovněž zaplnil prostor podniku figurínami. Pro autentičnost mají tamější číšníci a servírky za úkol "dolévat" figurínám sklenici vína. Módní stylizaci figurín, která má připomínat oblečení z 40. a 50. let minulého století zajišťovalo newyorské divadlo Signature Theatre.
Autor: Reuters
Dodržovat pravidla rozestupů pomáhají i figuríny v tomto podniku ve Vídni. Jedna z manekýn chrání i samotného barmana.
Autor: Profimedia.cz
Veganská restaurace v Amsterdamu Mediamatic Eten "vyrostla" o pět malých speciálních skleníků, které mají zákazníkům pomoci dodržovat rozestupy a zároveň je neochuzují o výhled.
Autor: Profimedia.cz
Servírky podniku nosí obličejové štíty a přináší jídlo na dřevěných deskách, aby tak co nejvíc omezili kontakt s hosty.
Autor: Reuters
Zajímavá řešení nacházejí v Thajsku. Například restaurace v hlavním městě Bangkoku umístila ke každému stolu jednoho svítivě zeleného draka z kartonu. Zákazníci mají sedět na té straně stolu, kterou právě neokupuje drak.
Autor: AP
V jiné bangkokské restauraci zabírají zapovězená místa nafukovací balonky v podobě usmívajících se prasátek.
Autor: Reuters
O něco méně kreativní je řešení bangkokské jídelny, která na stoly umístila plastové zátarasy.
Autor: AP
Thajská vláda postupně ruší restrikce, které se týkají různých podniků. Například 17. května se mohly otevřít obchodní domy a nákupní centra.
Autor: AP
Nejen restauratéři zavádějí opatření proti šíření koronaviru. Aby se omezil fyzický kontakt mezi zákazníky, thajská banka umístila na některá křesla plyšové medvídky.
Autor: Reuters
Zaměstnanci thajského nákupního centra Icon Siam umístili na stoly červené nálepky, které určují, kam si host nesmí sednout.
Autor: Reuters
Stejně jako v nákupním centru Icon Siam i v přímořském letovisku Pietra Ligure pochopili, že nejjednodušší je označit stůl výraznou červenou samolepkou.
Autor: Profimedia.cz
Jednoduchý způsob, jak dát najevo, že je třeba dodržovat rozestupy, zvolily v americké restauraci Waffle House ve státě Georgia. Zaměstnanci označili zapovězené barové židle obyčejnými igelitovými taškami.
Autor: AP
V jednoduchosti je krása - takovým mottem se nejspíš řídí majitel restaurace Centro Cocina Mexicana v kalifornském Sacramentu.
Autor: AP
I ve městě Indianapolis uzavřela tamější radnice několik ulic, aby na nich místní restaurace mohly vytvořit improvizované venkovní posezení.
Autor: AP
Ve floridské Tampě rostou na silnicích venkovní posezení restaurací a dalších stravovacích podniků.
Autor: AP
Základním vybavením stravovacích podniků se stávají plexiskla. Na snímku je vidět host jednoho z istanbulských fastfoodů v Turecku.
Autor: Profimedia.cz
Podobně je na tom kavárna v centru Říma, kde zákazníci rovněž sedí oddělení plexisklovou zástěnou.
Autor: Profimedia.cz