U reklam na auta jde o omezení silniční dopravy a snížení jeho neblahého vlivu na životní prostředí. Reklama na motorová vozidla bude nově muset obsahovat jedno z následujících sdělení: „Na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole“, „Myslete na spolujízdu“ nebo „Ve všední dny jezděte veřejnou dopravou“. Ve vyhlášce to ve středu oznámilo ministerstvo pro ekologickou transformaci.
Podle portálu Les Echos se tato povinnost se bude vztahovat na reklamu vysílanou v rozhlase, televizi, kině, na internetu, na reklamních obrazovkách, jako jsou třeba LED obrazovky v obchodních centrech, i reklamy v tištěných médiích.
Pokud zadavatel reklamy pravidlo poruší, úřady ho na to nejprve jen upozorní. Pokud nedojde k nápravě, hrozí mu pokuta až 50 000 eur (1,2 milionu Kč) za každé uveřejnění reklamy bez patřičného sloganu.
Od stejného data ve Francii výrobcům aut vzniká také nová povinnost uvádět třídu emisí oxidu uhličitého u propagovaných vozidel.