Středa 26. února 2020, svátek má Dorota
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 26. února 2020 Dorota

Australské KFC se omluvilo za sexistickou reklamu, spot z televize nestáhlo

  18:12aktualizováno  18:12
Jen krátce poté, co australská odnož řetězce rychlého občerstvení KFC zveřejnila svůj nový reklamní spot, aktivistická skupina s názvem Collective Shout bojující proti objektivizaci a sexualizaci ho označila za návrat k zastaralým stereotypům a přiměla k bojkotu společnosti KFC. Řetězec rychlého občerstvení se za spot sice omluvil, reklamu však vysílá dál.

Televizní spot ukazuje mladou ženu, která se prohlíží v odrazu zatmaveného okénka auta, aniž by tušila, že uvnitř vozu sedí maminka se dvěma chlapci. Jakmile si začne narovnávat poprsí v hlubokém výstřihu, okénko auta náhle sjede a divák vidí dvojici chlapců zírající s otevřenou pusou a starší ženu, jejíž pohled je spíš pobouřený. Trapnou situaci vyřeší dívka větou „mluvil tady někdo o KFC?“

V televizi u protinožců běží reklama už třetím týdnem. KFC ji také zveřejnilo na svém YouTube kanále, kde ji vidělo přes milion lidí.

„Omlouváme se těm, které reklama urazila. Nebylo naším záměrem negativně stereotypizovat ženy ani malé chlapce,“ komentoval reklamu řetězec rychlého občerstvení poté, co se proti ní vymezila skupina Collective Shout. Ta je podle svých webových stránek pro všechny, kteří „jsou znepokojeni rostoucí pornofikací v kultuře“.

Skupina nazvala televizní spot „návratem k zastaralým stereotypům, kde jsou mladé ženy sexuálně objektivizovány pro mužskou potěchu.“

23.ledna 2020 v 01:19, příspěvek archivován: 23.ledna 2020 v 15:45

Sexist behaviour: @KFCAustralia ad 'reinforces false idea that we can’t expect better from boys'. Read more> https://t.co/aCI1XwHfxH @MelLiszewski


„Podobné reklamy posilují falešnou představu, že od chlapců nemůžeme očekávat nic lepšího. Je to jen další ukázka onoho mylného tvrzení, že ‚muži jsou všichni stejní‘. Takový přístup podporuje sexistické stereotypy, které často vedou k problémovému chování mužů vůči ženám,“ řekla mluvčí Collective Shout Melinda Liszewski.

Sexistické prasátečko ‚vyhráli‘ pražští strážníci a Moravská vinotéka

Skupina Collective Shout vyzvala australskou veřejnost k bojkotu fastfoodu. I přesto to nevypadá, že by mělo KFC v úmyslu reklamu stáhnout.

Pro Yahoo Lifestyle mluvčí uvedla, že ačkoli se fastfoodový řetězec omluvil, nevzal na sebe plnou zodpovědnost za obsah reklamy. Podle ní vedení KFC počítá s tím, že se diskuze ohledně reklamy přežene a zapomene se na ni.

V tuzemsku na problém sexistických reklam po deset let poukazovalo občanské sdružení Nesehnutí. Až do roku 2018 vyhlašovala skupina každoročně anticenu Sexistické prasátečko, která upozorňovala na takové reklamy, jež zobrazovaly genderové stereotypy. Nesehnutí ukončili soutěž před dvěma lety, podle nich se prostředí kultivovalo. 

Je podle vás reklama australského KFC sexistická?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 31. ledna 2020. Anketa je uzavřena.

Ne 1016
Ano 35
Autor:

Daně

Přiznání za zdaňovací období 2019 je nezbytné podat do 1. dubna 2020. Ke snadnému vyplnění využijte interaktivní formulář daňového přiznání.

  • Nejčtenější

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Pomocí nového fíglu s DPH firmy přes agentury obírají stát o miliony korun

Začátkem února provedla národní protimafiánská centrála jednu z největších operací za poslední dobu s krycím názvem...

Zákaz dvojí kvality potravin narazí u zákazníků, obávají se řetězce

Čeští zákazníci vyžadují dle obchodníků potraviny, na které jsou zvyklí bez ohledu na kvalitu. Paragraf o dvojí kvalitě...

Rusko musí zaplatit 50 miliard dolarů akcionářům Jukosu, rozhodl soud

Rusko musí akcionářům někdejší ruské ropné společnosti Jukos zaplatit odškodné více než 50 miliard dolarů (1,1 bilionu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

OBRAZEM: Severozápad Čech z ptačího pohledu ukazuje drsnou tvář energetiky

Měsíční krajina, obří rypadla, modrozelená voda zatopených lomů i štíhlé stíny větrných turbín, to vše zachycují...

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

  • Další z rubriky

Tesco začalo prodávat náplasti pro tmavou pleť. Pozdě, reptají zákazníci

Nápad britského řetězce uvést na trh náplasti v různých odstínech pleti přichází poté, co se jeden z tweetů...

Průzkum: Česko je druhá nejlákavější země na světě pro práci v zahraničí

Migranti se přesouvají za prací do Německa nebo Skandinávie. Pokud by se však měli řídit nejnovějším průzkumem Expat...

Německo balancuje na hraně recese. Ekonomika stagnuje, potvrdili statistici

Německá ekonomika stagnuje. Tamní statistický úřad ve své konečné zprávě potvrdil očekávání, že byl hrubý domácí...

Růže ze skleníku ztrácejí vůni. Chci jim ji vrátit, říká šlechtitel

Omamná vůně květin, obrovské skleníky a stovky hodin práce. I tak vypadá pozadí květinového průmyslu. Od zasazení...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz