Australské KFC se omluvilo za sexistickou reklamu, spot z televize nestáhlo

  • 103
Jen krátce poté, co australská odnož řetězce rychlého občerstvení KFC zveřejnila svůj nový reklamní spot, aktivistická skupina s názvem Collective Shout bojující proti objektivizaci a sexualizaci ho označila za návrat k zastaralým stereotypům a přiměla k bojkotu společnosti KFC. Řetězec rychlého občerstvení se za spot sice omluvil, reklamu však vysílá dál.

Televizní spot ukazuje mladou ženu, která se prohlíží v odrazu zatmaveného okénka auta, aniž by tušila, že uvnitř vozu sedí maminka se dvěma chlapci. Jakmile si začne narovnávat poprsí v hlubokém výstřihu, okénko auta náhle sjede a divák vidí dvojici chlapců zírající s otevřenou pusou a starší ženu, jejíž pohled je spíš pobouřený. Trapnou situaci vyřeší dívka větou „mluvil tady někdo o KFC?“

V televizi u protinožců běží reklama už třetím týdnem. KFC ji také zveřejnilo na svém YouTube kanále, kde ji vidělo přes milion lidí.

„Omlouváme se těm, které reklama urazila. Nebylo naším záměrem negativně stereotypizovat ženy ani malé chlapce,“ komentoval reklamu řetězec rychlého občerstvení poté, co se proti ní vymezila skupina Collective Shout. Ta je podle svých webových stránek pro všechny, kteří „jsou znepokojeni rostoucí pornofikací v kultuře“.

Skupina nazvala televizní spot „návratem k zastaralým stereotypům, kde jsou mladé ženy sexuálně objektivizovány pro mužskou potěchu.“

„Podobné reklamy posilují falešnou představu, že od chlapců nemůžeme očekávat nic lepšího. Je to jen další ukázka onoho mylného tvrzení, že ‚muži jsou všichni stejní‘. Takový přístup podporuje sexistické stereotypy, které často vedou k problémovému chování mužů vůči ženám,“ řekla mluvčí Collective Shout Melinda Liszewski.

Sexistické prasátečko ‚vyhráli‘ pražští strážníci a Moravská vinotéka

Skupina Collective Shout vyzvala australskou veřejnost k bojkotu fastfoodu. I přesto to nevypadá, že by mělo KFC v úmyslu reklamu stáhnout.

Pro Yahoo Lifestyle mluvčí uvedla, že ačkoli se fastfoodový řetězec omluvil, nevzal na sebe plnou zodpovědnost za obsah reklamy. Podle ní vedení KFC počítá s tím, že se diskuze ohledně reklamy přežene a zapomene se na ni.

V tuzemsku na problém sexistických reklam po deset let poukazovalo občanské sdružení Nesehnutí. Až do roku 2018 vyhlašovala skupina každoročně anticenu Sexistické prasátečko, která upozorňovala na takové reklamy, jež zobrazovaly genderové stereotypy. Nesehnutí ukončili soutěž před dvěma lety, podle nich se prostředí kultivovalo. 

Je podle vás reklama australského KFC sexistická?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 pátek 31. ledna 2020. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 1016
Ano
Ano 35