Žiletkáři v reklamě kritizují harašení a chlapáky. U některých narazili

  17:25aktualizováno  17:25
Nový spot výrobce žiletek Gillette není vůbec o holení, vousech nebo osobní hygieně. Je o toxické maskulinitě a mužích v době hnutí #MeToo. Nabádá k lepšímu chování k ženám a slabším. Někteří uživatelé sociálních sítí se ale cítí dotčeni a vyhrožují bojkotem produktů společnosti Procter & Gamble, která značku vlastní.
Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Téměř dvouminutový spot „Věříme“, který společnost Gillette tento týden dala na sociální sítě, ukazuje příklady sexismu ve filmech, na pracovních poradách nebo násilí mezi chlapci a muži. 

„Šikana, hnutí #MeToo proti sexuálnímu harašení, toxická maskulinita... Je to opravdu pro muže to nejlepší?“ říká hlas v podkresu. Jde o narážku na třicet let starý a stále platný slogan firmy „The best man can get“ (v překladu Pro muže to nejlepší). Ten se v klipu mění na “The best men can be” (v překladu To nejlepší z muže). 

Podle reklamy se už nejde dál vymlouvat na to, že „chlapi jsou prostě chlapi“. Teď přišel čas na změnu. Spot v závěru ukazuje, jak muži mohou ukončit rvačku, zastat se někoho nebo být pozornými otci.

Reakce na reklamu byly různé, od chvály za progresivní přístup až po výzvy k bojkotu firmy. Každopádně jich bylo dost. Na kanálu YouTube klip za 48 hodin viděly čtyři miliony lidí, píše The Guardian.

Sociální sítě YouTube a Twitter zaplavily naštvané reakce. Některé muže reklama uráží, jiní tvrdí, že jde o feministickou propagandu. Další poukazují na to, že jak je vidno z reakcí, klip ťal do živého.

Například 71letý americký herec James Woods, držitel cen Emmy a prominentní podporovatel Donalda Trumpa, obvinil Gillette, že se přidala ke kampani „jak jsou muži strašní“ a odmítl dál používat její výrobky. Ultrapravicový časopis The New American reklamu obvinil z toho, že je založená na mnoha mylných domněnkách a dodal, že muži jsou divočejším pohlavím, a proto jsou sice nebezpeční, ale také dynamičtí.

„Čekali jsme, že to vyvolá debatu. Ta je nyní nutná. Když o tom nebudeme diskutovat, nic se reálně nezmění,“ cituje CNN Pankaje Bhallu, severoamerického šéfa pro značku Gillette. Bhalla doufá, že muže reklama inspiruje k tomu, aby napodobili herce v klipu a ukázali dětem, jak se postavit špatnému chování a jak zacházet s ostatními lidmi s respektem.

„Reklama není o toxické maskulinitě. Je to o mužích, kteří se každý den snaží být lepším příkladem pro nadcházející generaci,“ míní Bhalla. „Cílem bylo jen říct, že náš společný nepřítel je nedělat nic.“

Autor:

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Zemřel Štěpán Popovič, uznávaný manažer, který pomohl Petru Kellnerovi

Předseda představenstva a generální ředitel AGC Flat Glass Czech Štěpán Popovič

Ve věku 73 let zemřel Štěpán Popovič, nejvýraznější polistopadový manažer, který působil na severu Čech, a jeden z...

Jak vyvést stamiliony z dopravního podniku? Plán vznikal už v roce 2016

Bývalý ředitel DPMLJ Luboš Wejnar, jehož v roce 2017 spolu s Pavlem Šulcem...

MF DNES rozplétá složitou korupční síť, kdy se lidé napojení na firmu BusLine pokoušeli vytunelovat a zničit liberecký...

Druhý měsíc bez zakázek. Aerolinky přestaly objednávat letadla Boeing

Zaparkované Boeingy 737 MAX v továrně ve městě Renton na severovýchodě USA

Krize společnosti Boeing nekončí. Jeden z největších výrobců letecké techniky na světě oznámil, že už druhý měsíc v...

U táty a u mámy je dobře. U rodičů bydlí teenageři, třicátníci i starší

ilustrační snímek

Bydlení u rodičů není v Česku ani náhodou záležitostí teenagerů a čerstvých dvacátníků. Podle dat Eurostatu bydlí tak...

Další z rubriky

Nic se neděje, tiskneme dál. Venezuela vydala nové bankovky

Nová venezuelská měna, suverénní bolívar, je výsledkem  měnové reformy ze srpna...

Venezuela znovu vydala nové bankovky. Měly by zefektivnit hotovostní transakce, které v zemi často musí probíhat s...

Fialová kráva klikne. Malťan vydělává na analýze chování lidí na webu

Maltský podnikatel roku

Na světovém finále EY Podnikatel roku reprezentoval Maltu David Darmanin, zakladatel platformy Hotjar, která analyzuje...

Z koníčku byznys. Chilský podnikatel roku ukazuje svou zemi turistům

Obyvatelé chilského města Petorca obviňují pěstitele avokáda, že je připravují...

Ještě před třiceti lety do Chile nikdo moc nejezdil. Ani za obchodem, ani za turistikou, vypráví čtyřiasedmdesátiletý...

Najdete na iDNES.cz