Žiletkáři v reklamě kritizují harašení a chlapáky. U některých narazili

  17:25aktualizováno  17:25
Nový spot výrobce žiletek Gillette není vůbec o holení, vousech nebo osobní hygieně. Je o toxické maskulinitě a mužích v době hnutí #MeToo. Nabádá k lepšímu chování k ženám a slabším. Někteří uživatelé sociálních sítí se ale cítí dotčeni a vyhrožují bojkotem produktů společnosti Procter & Gamble, která značku vlastní.
Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Téměř dvouminutový spot „Věříme“, který společnost Gillette tento týden dala na sociální sítě, ukazuje příklady sexismu ve filmech, na pracovních poradách nebo násilí mezi chlapci a muži. 

„Šikana, hnutí #MeToo proti sexuálnímu harašení, toxická maskulinita... Je to opravdu pro muže to nejlepší?“ říká hlas v podkresu. Jde o narážku na třicet let starý a stále platný slogan firmy „The best man can get“ (v překladu Pro muže to nejlepší). Ten se v klipu mění na “The best men can be” (v překladu To nejlepší z muže). 

Podle reklamy se už nejde dál vymlouvat na to, že „chlapi jsou prostě chlapi“. Teď přišel čas na změnu. Spot v závěru ukazuje, jak muži mohou ukončit rvačku, zastat se někoho nebo být pozornými otci.

Reakce na reklamu byly různé, od chvály za progresivní přístup až po výzvy k bojkotu firmy. Každopádně jich bylo dost. Na kanálu YouTube klip za 48 hodin viděly čtyři miliony lidí, píše The Guardian.

Sociální sítě YouTube a Twitter zaplavily naštvané reakce. Některé muže reklama uráží, jiní tvrdí, že jde o feministickou propagandu. Další poukazují na to, že jak je vidno z reakcí, klip ťal do živého.

Například 71letý americký herec James Woods, držitel cen Emmy a prominentní podporovatel Donalda Trumpa, obvinil Gillette, že se přidala ke kampani „jak jsou muži strašní“ a odmítl dál používat její výrobky. Ultrapravicový časopis The New American reklamu obvinil z toho, že je založená na mnoha mylných domněnkách a dodal, že muži jsou divočejším pohlavím, a proto jsou sice nebezpeční, ale také dynamičtí.

„Čekali jsme, že to vyvolá debatu. Ta je nyní nutná. Když o tom nebudeme diskutovat, nic se reálně nezmění,“ cituje CNN Pankaje Bhallu, severoamerického šéfa pro značku Gillette. Bhalla doufá, že muže reklama inspiruje k tomu, aby napodobili herce v klipu a ukázali dětem, jak se postavit špatnému chování a jak zacházet s ostatními lidmi s respektem.

„Reklama není o toxické maskulinitě. Je to o mužích, kteří se každý den snaží být lepším příkladem pro nadcházející generaci,“ míní Bhalla. „Cílem bylo jen říct, že náš společný nepřítel je nedělat nic.“

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Nezaúčtoval koláč, dostal pokutu 11 tisíc. Soud se teď prodejce zastal

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Soud se zastal prodejce, který nevystavil EET účtenku za desetikorunový koláček. Místo původní pokuty 11 tisíc korun...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Cibule z konce světa. České řetězce ji vozí 18 000 km z Nového Zélandu

Cibule z konce světa. Řetězce nakupují zeleninu až na Novém Zélandu.

Cibule z Řecka, Egypta, ale i z Nového Zélandu, nejvzdálenější země na planetě od České republiky. Tuzemské řetězce...

Další z rubriky

Obchodní válka USA vs. Čína hned tak neskončí. Ohrožuje to stavbu 5G

O2 připojí k internetu statisíce domácností pomocí 5G technologie

Americko-čínskou obchodní válku zatím běžní zákazníci ve světě na vlastní kůži příliš nepocítili. Až do včerejška....

Varšava zavádí automaty na odpad, které odmění lidi za třídění slevami

Ilustrační snímek

Ve Varšavě se objeví deset nových automatů na tříděný odpad. Když do nich lidé odevzdají například prázdné plastové...

Ropovod Družba obnovuje dodávky, na Slovensko má ropa dorazit během týdne

Čerpací stanice Klobouky u Brna na trase ropovodu Družba

Ruská ropa začala po přerušení dodávek kvůli jejímu znečištění opět proudit do Maďarska. Kvůli nadměrnému obsahu...

Najdete na iDNES.cz