Britská labouristická poslankyně Rachel Reevesová vyzvala finančního regulátora Financial Conduct Authority (FCA), aby potrestal vánoční reklamu společnosti Provident na půjčku ve výši 100 až 1 000 liber (2 850 až 28 500 Kč) s RPSN (roční procentní sazba nákladů, která kromě sazby zohledňuje i další možné poplatky - pozn. red.) 535 procent.
Provident před hlavními křesťanskými svátky rozesílal mailem nabídku s fotkami rozzářených dětských obličejů a rodinných setkání vzkazy typu „nebyly by to Vánoce bez pohledu na její obličej“ a připomenutím, že Vánoce mohou přijít draho.
Reevesová tvrdí, že dopis byl napsán tak, aby uhodil na správnou stranu a využil finančně zranitelnou skupiny klientů. Podle poslankyně jde o nové dno byznysu s krátkodobými půjčkami „do výplaty“, píše Guardian.
„Jde o cynickou taktiku využít zranitelnosti těch, kdo během svátků bojují o každou korunu. Provident záměrně použil emocionální vzkazy, aby je motivoval vzít si půjčku se zlodějským úrokem,“ míní zástupkyně volebního obvodu Leeds West v britské dolní komoře parlamentu.
Britská rada pro reklamu již dříve reklamu zakázala s tím, že je nezodpovědná a cílí na zranitelné zákazníky. Podle Reevesové to ale nestačí, proto vyzvala k akci i regulátora finančního sektoru.
Provident na otázky deníku Guardian nereagoval. Radě pro reklamu ale společnost dříve sdělila, že úvěr byl poskytnut jen na základě osobních rozhovorů agentů firmy s žadateli a posouzení jejich situace.