Přístavní úředník na tiskové konferenci uvedl, že terminál začne s obnovováním běžných operací opět ve středu. Terminál Mej-šan v přístavu Ning-po Čou-šan v provincii Če-ťiang na východě země se na celkové kapacitě přístavu podílí zhruba čtvrtinou.
Přístav Ning-po je podle objemu kontejnerů třetím nejvytíženějším přístavem na světě. Podle údajů Světové rady pro námořní dopravu v roce 2019 odbavil 27,49 milionu kontejnerových jednotek.
Přeplnění a zpoždění na světových lodních trasách způsobené covidem-19 se letos zhoršilo, protože čínský vývoz kvůli rostoucí globální poptávce stoupl na nový rekord. Uzavření terminálu v přístavu Ning-po bylo již druhým uzavřením přístavu v Číně kvůli covidu-19 v letošním roce. Koncem května byl na měsíc uzavřen přístav Jen-tchien.
Rodí se další logistická krize. Na jihu Číny se kvůli covidu zasekly přístavy |
Poptávka po lodích a kontejnerech letos roste a firmy zvyšují vývoz do Evropy a USA. Dokonce i pouze omezené uzavření části přístavu se tak stává nákladné jak pro kupující, tak pro odesílatele.
Přestože terminál Mej-šan byl uzavřen jen na několik týdnů, bude pravděpodobně nějakou dobu, možná i několik měsíců trvat, než se zmírní přetížení přístavu. Výpadek může cenově také ovlivnit vánoční období, kdy stoupne celosvětová poptávka po veškerém sortimentu.
Již nyní přeprava kontejneru se zbožím ze Šanghaje do Los Angeles stojí rekordních téměř 11 tisíc amerických dolarů (přes 239 tisíc korun). Proti loňskému roku se cena zvýšila o více než 220 procent.