ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Reuters

Royal Mail bude vyzvedávat balíky u lidí doma. Žádná novinka, říká konkurence

  • 5
Britská královská pošta Royal Mail se rozhodla vyrazit do boje s agilními konkurenčními doručovacími firmami. Nově tak nabízí možnost vyzvednutí balíků u odesílatele doma. Služba bude navíc až do konce května bezplatná. Podle některých konkurentů jde ale jen o snahu podniku udržet si reputaci.

Zákazníci Royal Mail tak díky nové službě budou moci zásilky posílat bez toho, aby chodili na poštu. V rámci nové služby přijde pošťák přímo k nim domů a zdarma zaslání objednávky vyřídí. Podobné služby se v posledním roce těší velké oblibě a to především kvůli koronavirové pandemii. 

Zavedením bezplatného domácího vyzvedávání se pošta podle konkurence snaží vylepšit si reputaci poté, co přes Vánoce nestíhala doručovat objednávky. Mnoho lidí si tehdy stěžovalo na velká zpoždění. „Povánoční potíže už jsou ale zažehnané, a tak Royal Mail zkouší něco nového,“ říká kurýr nejmenované konkurenční společnosti.

Domácí vyzvednutí balíčku pošťákem si Royal Mail běžně zpoplatňuje 72 pencemi, což je přibližně 22 Kč. Do konce května však tato služba bude zadarmo a pošta tak podle BBC doufá, že zákazníci tuto službu vyzkouší a pak už u ní zůstanou. 

Současně chce Royal Mail také posílit svoji pozici na britském doručovatelském trhu, který ročně odbaví okolo třech miliard balíků.

Podle konkurenčních firem se ale Royal Mail jen snaží držet krok s trhem. Jedna z největších britských doručovacích společnost Hermes UK například poukazuje na to, že stejnou službu za podobnou cenu zákazníkům nabízí už přes deset let. „Právě díky popularitě, kterou si tato služba získala během lockdownu, se k něčemu podobnému konečně dostala i Royal Mail,“ říká tiskový mluvčí Hermes UK.

Britská pošta vydá známky s tematikou videoher

„Vyzvedávání balíčků pošťáky přímo v domácnostech bylo mezi Brity vždy velmi oblíbené. Během pandemie se ale služba pro mnohé stala naprostou nutností, protože umožňovala posílat balíčky i v momentě, kdy nikdo nemohl ven,” dodává mluvčí. Jeho firma jen ve vánočním období poslala tímto způsobem po Británii 10 milionů balíků.

Královská pošta s prvními pokusy o podobnou službu přišla zhruba před půl rokem, za tu dobu však stačila doručit pouze milion balíčků. Doufá však, že díky tomu, že je služba nyní zdarma, se dostane i k novým zákazníkům. „Je to příležitost pro všechny Brity. Mohou si teď službu zdarma vyzkoušet a uvidí, jak se jim to bude líbit,” říká obchodní ředitel pošty Nick Landon.

Podvodné zprávy

„Chceme být inovativní. Hledáme nové způsoby a řešení, abychom co možná nejvíce vyhověli požadavkům našich klientů,” dodává Landon. Kromě vyzvednutí zásilek pošťákem zdarma tak na několik týdnů pošta nabízí i službu, kdy pošťák doma vyzvedává zboží, které chcete vrátit. Normálně si za tuto službu Royal Mail účtuje 60 pencí za položku.

Royal Mail však kromě bezplatného doručování po vánočním šílenství řeší další problém. V minulém týdnu se totiž objevila zpráva, že někteří lidé obdrželi podvodné SMS odkazující na falešné stránky Royal Mail. Ty po nich požadovaly úhradu za balíček, který si ale nikdy neobjednali.

Podle Royal Mail jde zřejmě o pokus o krádež a zneužití osobních údajů uživatelů. Firma poté důrazně vyzvala své zákazníky, aby pečlivě kontrolovali zaslané zprávy od poštovní společnosti a nenaletěli tak podvodníkům.