„Být podnikatelem znamená víc než jen vybudovat úspěšný podnik. Jen málokteré odvětví zažilo za posledních dvacet let takový vývoj jako digitální reklama, a právě proto jsem tak zapálený pro její další budoucnost. Pro úspěch je rozhodující se obklopit těmi správnými lidmi. Toto ocenění je tak důkazem toho, jak úžasný tým kolem sebe mám,“ řekl na slavnostním ceremoniálu oceněný argentinský podnikatel.
Podnikatelská cesta Gastona Taratuty začala během jeho práce pro největší brazilskou mediální společnost, kde se věnoval propojování brazilských inzerentů se zákazníky ve Spojených státech. Už v té době si ale všiml, že řada digitálních platforem se až příliš soustředila na nejvyspělejší trhy, přičemž přehlížela potenciál rozvíjejících se ekonomik.
Zaměřil se na málo rozvinuté trhy
Proto se Taratuta brzy osamostatnil a začal se ve velkém věnovat své firmě Internet Media Services, která chtěla posílit zastoupení digitálních platforem na některých doposud opomíjených trzích. Po navázání partnerství se společností Twitter se následně brzy rozjela kooperace s dalšími digitálními firmami jako je Spotify, Waze, LinkedIn nebo Snapchat.
V následujících letech započal Gaston Taratuta s akvizicemi dalších podniků. V roce 2021 následně založil skupinu Aleph Group jako značku, která propojuje digitální platformy s inzerenty z rozvíjejících se zemí. Sám Taratuta tvrdí, že i díky tomu mají všichni spravedlivou a rovnou šanci uspět, a to včetně těch společností, které chtějí obstát v ostré konkurenci na globálním digitálním trhu.
Dnes se Gaston Taratuta snaží také pomáhat a hledat nové talenty, což při předávání ceny ocenil i předseda představenstva a generální ředitel společnosti EY Carmine Di Sibio.
„Jsem velmi rád, že jsme se konečně po dvou letech odmlky mohli vrátit do Monaka a obzvláště mám radost z toho, že dnes mohu ocenit Gastona Taratutu. Ten je totiž správným prototypem podnikatele. Je nabitý vášní, vůdčími schopnostmi i houževnatostí,“ uvedl.
Společnost Aleph Group je globální reklamní holdingovou společností působící na devadesáti trzích čtyř kontinentů. V loňském roce Aleph Group, která má přes tisícovku zaměstnanců, vykázala čisté provozní výnosy ve výši 131 milionů amerických dolarů (asi 3 miliardy korun) a zisk po zdanění ve výši 26 milionů dolarů.
Firma EY rovněž udělila cenu za celospolečensky přínosné podnikání. Její nositelkou se stala britská módní návrhářka Stella McCartney, která toto ocenění dostala za celoživotní úsilí o udržitelnost a inovace v oblasti módního designu i práci své neziskové organizace. Cílem této charitativní platformy je vytvářet pozitivní změny v módním průmyslu tím, že inspiruje ostatní k zavádění udržitelných postupů.
Česko zastupoval Rohlík
Českou republiku na akci reprezentoval podnikatel a investor Tomáš Čupr. Ten v minulosti založil společnosti jako Slevomat, Damejidlo.cz nebo Rohlik.cz. Se svým startupem na rozvoz potravin Rohlik.cz expanduje i do zahraničí. V dnešní době funguje v Rakousku, Německu a Maďarsku, chystá se do Itálie, Španělska, Francie a Rumunska. V českém online světě potravin Rohlik zaujímá osmdesátiprocentní podíl na trhu a jen vloni zaznamenal šedesátiprocentní růst.
„Jako podnikatelé máme nejenom schopnost, ale i odpovědnost měnit svět k lepšímu. Jsem poctěn, že jako vítěz v České republice jsem se mohl světového vyhlášení zúčastnit. I když jsem nevyhrál, tak gratuluji vítězi z Argentiny a těším se, že jednou se českého vítěze, nebo ještě lépe vítězky, dočkáme,“ řekl Tomáš Čupr.
EY Podnikatel roku patří mezi nejprestižnější soutěže svého druhu, jejím cílem je ukázat veřejnosti osobní příklady na poli podnikání, které mohou být vzorem pro mladé, začínající podnikatele. Soutěž je koncipována jako mezinárodní, a proto jsou jednotlivá hodnotící kritéria v každém zemi navzájem srovnatelná.