Playboy zvažuje prodej. Bez nahotinek je k mání za půl miliardy dolarů

  20:00aktualizováno  20:00
Společnost Playboy Enterprises, která vydává proslulý pánský časopis, zvažuje jeho prodej. Ten by mohl vynést podle odhadů 500 milionů dolarů, v přepočtu zhruba 12 miliard korun. Výstřední devětaosmdesátiletý mediální magnát Hugh Hefner si vybral investiční banku Moelis & Company, aby prodej uskutečnila.

Na obálce se objevily známé hvězdy, včetně Pamely Andersonové. | foto: Reuters

Společnost loni vydělala 38 milionů dolarů (920 milionů korun) z médií, včetně časopisu a digitálních publikací, a 55 milionů (1 332 milionů korun) z prodeje licencí značky, uvedl list The Wall Street Journal, který mezi jinými informoval o možném prodeji. Prodeje a zisky časopisu však dlouhodobě klesají.

Od začátku letošního roku je také na prodej Hefnerovo luxusní sídlo Playboy Mansion. Zatím se neví, zda společnost bude chtít prodat Playboy jako celek, nebo po částech. Od prodeje může i upustit.

Pamela Andersonová bude poslední nahou ženou na obálce Playboye

Hefner založil Playboy v roce 1953 a na první obálce se objevila slavná herečka Marilyn Monroe. V minulosti časopis otiskl články od uznávaných spisovatelů, jako jsou Kurt Vonnegut, John Updike nebo Joyce Carol Oatesová, a publikoval rozhovory s Martinem Lutherem Kingem, Johnem Lennonem či Stevem Jobsem.

Značka s logem zajíčka s motýlkem si našla svoje místo v popkultuře. Během posledních desetiletí ale vliv časopisu Playboy pozvolna klesal. List Financial Times informoval, že náklad se z 5,6 milionu výtisků v roce 1975 snížil na 800 tisíc v loňském roce.

Fotogalerie

Vedení časopisu loni oznámilo, že přestane vydávat nahé fotky v tištěné edici. Záměr odůvodnilo tím, že v době dostupného internetu a velkých erotických serverů jsou nahé fotky už pasé (více čtěte zde).

Rozhodnutí kritizoval mimo jiné i Hefnerův syn Cooper. „Mladá generace nemá problém s nahotou. Problémem je způsob, jakým nahotu a dívky prezentujeme,“ uvedl letos v únoru v rozhovoru pro server Business Insider. Časopis nedokázal ani po uskutečněných změnách přilákat nové předplatitele a inzerenty.

Server BBC uvedl, že příjmy z prodeje reklamy poklesnou ve vydavatelském průmyslu o 4 miliardy dolarů v příštích čtyřech letech.

Archívní video: Šéf Playboye prodává sídlo. Chce 5 miliard:

Autor:

Nejčtenější

Pilot otočil let v půlce Atlantiku zpět do Bruselu. Do cíle to měl stejně daleko

Airbus A330-301 společnosti Brussels Airlines na letišti v Bruselu

Na první pohled je to těžko pochopitelný manévr. Pilot airbusu aerolinek Brussels Airlines v polovině trasy téměř...

Penze v 67 letech. Experti ministerstva spočítali vyšší důchodový věk

Ilustrační snímek

Čtyřicátníci by měli jít do důchodu o rok a pětadvacátníci dokonce až o dva roky později, než je dnes nastavený...

Americký sen Made in China končí. Kvůli obchodní válce výroba ze země mizí

Ilustrační snímek

Kvůli obchodní válce Čína přestává být „továrnou“ USA a Donald Trump částečně dosáhl svého cíle. Byť celní válkou...

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Propuštěn po 30 minutách. Agrofert mění šéfa pekáren United Bakeries

Ilustrační snímek

Agrofert ihned po skončení převzetí pekáren United Bakeries propustil ředitele firmy Ivana Fleka. V čele pekáren byl...

Další z rubriky

V Singapuru testují autobusy se zelenými střechami. Mají ochlazovat

Singapurská dopravní společnost SBS Transit provozuje autobusy se zelenou...

Autobusy v Singapuru dostaly šanci přispět ke snížení emisí. Na desítce autobusů je instalovaná zelená vegetace. Cílem...

Je těžší najít pracovníky než získat hosty, říká šéf tyrolské Wilder Kaiser

Lukas Krösslhuber, ředitel turistické kanceláře ve Wilder Kaiser.

Wilder Kaiser je největším rakouským horským zážitkovým centrem a také lokalitou, která díky tomu vytváří velké...

Turisty nemá kdo obsluhovat. Evropské destinace shání stovky tisíc brigádníků

Ilustrační snímek

Německo a Rakousko se potýkají s masivním nedostatkem sezónních pracovníků. Ve velkém se proto obracejí na brigádníky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz