Smlouvu na tři letní a zimní olympijské hry oznámil výbor v pátek společně s belgickým pivovarnickým gigantem, mezi jehož značky patří piva Budweiser, Corona, Michelob a Modelo. Olympijské hry v Paříži budou zahájeny 26. července a dohoda zahrnuje také zimní hry v roce 2026 v severní Itálii a poté i další olympijské hry v Los Angeles v roce 2028.
Nealkoholické pivo Corona Cero, které je v pivovarnickém průmyslu na druhém místě v celosvětovém žebříčku nejlépe hodnocených piv tak bude „globálním sponzorem olympijských her“, jak uvedly obě strany.
Hodnota dohody nebyla zveřejněna, ale olympijský výbor uvedl, že někteří sponzoři platí více než 300 milionů dolarů za účast v programu TOP partnerů po dobu čtyřletého obchodního cyklu.
Šampionát v Kataru bude na stadionech bez piva. Políček fotbalu, míní analytik |
„Naše značky, podporují sport po celém světě a oslavují příležitosti, které mají lidé k setkávání, protože všichni víme, že pivo a sport jdou fanouškům velmi dobře dohromady,“ řekl generální ředitel AB InBEV Michel Doukeris.
Olympijský výbor zahájil program TOP v roce 1985, rok poté, co se jeho chřadnoucí komerční vyhlídky podařilo znovu nastartovat při hrách v Los Angeles. V současné době jsou na seznamu TOP partnerů také společnosti Deloitte, Intel a Toyota.
Olympijský svaz nikdy nepodepsal smlouvu se značkou piva nebo alkoholu pro svou celosvětovou akci, která je všeobecně považována za vrchol sportovních úspěchů. Smlouvy o prodeji piva jsou však pro místní organizátory rutinou. Čínští představitelé například podepsali smlouvu s Budweiserem jako s mezinárodním pivem pro olympijské hry v Pekingu v roce 2008.
Boj o geneticky modifikované pivo: Amerika to zkouší, Evropa se brání |
A jak je to ve Francii? Omezující opatření týkající se stadionů obsahuje několik výjimek, takže na jasně určených sportovních místech ve Francii je možné pít alkohol. Sportovní kluby mohou například požádat o výjimku až na deset akcí ročně. Loňské mistrovství světa v ragby ve Francii výjimku dostalo a pivo sponzora turnaje se prodávalo.
V minulém roce na fotbalovém mistrovství světa v Kataru nemohl AB InBev otevřít své stánky s pivem Budweiser přímo na stadionech a musel je přemístit na méně viditelná místa.