Nápoj Driftwell je letošní novinkou společnosti PepsiCo

Nápoj Driftwell je letošní novinkou společnosti PepsiCo | foto: PepsiCo

PepsiCo se dala na zdravý životní styl. Představila uklidňující nápoj

  • 35
Nejdříve nabudit a potom uklidnit. Společnost PepsiCo vybudovala své globální impérium díky povzbudivému kolovému nápoji s obsahem kofeinu. Nyní chce svým zákazníkům nabídnout pravý opak - nápoj, který je uklidní a zmírní jejich stres. Potravinářská a nápojová společnost v pondělí představila nový nápoj Driftwell.

Nápoj Driftwell je obohacený o aminokyselinu L-Theanin, která se nachází v lístcích zeleného a černého čaje a některých houbách. Aminokyselina je populární pro svou schopnost podpořit klid, spánek a zlepšit soustředění. Driftwell také obsahuje 10 procent doporučené denní hodnoty hořčíku. Nový nápoj od PepsiCo se bude prodávat v mini plechovkách o objemu něco málo přes 200 ml. Letos bude dostupný jen online. V kamenných obchodech se objeví počátkem příštího roku, napsal server finanční televize CNBC.

PepsiCo chce novým produktem, který sama označuje jako „vylepšenou vodu“, proniknout na trh funkčních nápojů. Ten vloni dosáhl tržeb ve výši téměř 31,7 miliard dolarů. Společnost Euromonitor International uvedla, že jde o velmi rychle se rozvíjející trh, který jen během roku 2019 vzrostl o 6,9 procenta. Současně může PepsiCo proniknout i na trh s pomůckami pro spánek a relaxaci, jehož hodnota je odhadována na více než miliardu dolarů, uvedla CNN.

Pro PepsiCo, která kvůli rostoucí popularitě zdravého životního stylu pomalu ztrácí zákazníky, je to lákavý krok. V posledních letech totiž objem jejich prodejů sladkých sycených nápojů každoročně klesá o jedno procento. PepsiCo se proto rozhodla méně spoléhat na nezdravé nápoje a zaměřila svůj obchodní model tam, kam směřují spotřebitelé.

Funkční nápoje, které obsahují byliny, vitamíny a minerály spojené s potenciálním přínosem pro zdraví nebo výkon, jsou malou avšak rychle rostoucí kategorií nápojového průmyslu. Výrobky, jako jsou kumbuchy nabité probiotiky, zlatá mléka na bázi kurkumy nebo vysokoenergetické čaje, si získaly mezi spotřebiteli popularitu kvůli jejich vnímaným přínosům pro zdraví a relaxaci.

Rostoucí popularita těchto nápojů oslabuje prodeje některých z největších amerických nápojových společností. PepsiCo, která tento trend sleduje již několik let, se snaží reagovat posílením své pozice v sektoru zdraví a wellness.

V roce 2016 například koupila výrobce nápojů kumbucha KeVita a o dva roky později společnost Health Warrior, která se zaměřuje na zdravou výživu. Součástí portfolia PepsiCo je také nápojová a potravinářská značka Gatorade, která nově uvedla na trh ovocné nápoje a proteinové prášky.