Firma oznámila finanční výsledky z druhého čtvrtletí v úterý. „Covid způsobil určitou nestabilitu v našem růstu předplatitelů (rychlejší růst v roce 2020, pomalejší letos), která se postupně projevuje. Nadále se zaměřujeme na zlepšování našich služeb,“ uvedla společnost ve zprávě pro investory. Vedení firmy přičítá slabý růst i zpoždění v produkci nových filmů a seriálů, které způsobila pandemie.
Globální přírůstek přes jeden a půl milionu nových zákazníků ve druhém kvartálu je však stále víc, než kolik předpovídali analytici i samotná firma. Netflixu se je dařilo nabírat především v asijsko-pacifickém regionu, kde jich posbíral přes milion.
Naopak na domovském trhu v USA a Kanadě počet předplatitelů Netflixu klesl zhruba o 430 tisíc. Zde je uživatelská základna streamovacího giganta největší a také zde působí nejvíc konkurenčních platforem nabízejících podobné služby.
Celkově si nyní Netflix po celém světě platí přes 209 milionů lidí. Významný nárůst zaznamenala po loňském úderu první vlny pandemie, když jí během prvního čtvrtletí přibylo šestnáct milionů nových zákazníků, ve druhém pak přidala dalších deset. Nyní ji však potenciální klienti mizí nejenom kvůli ustupující pandemii, ale i díky sílící konkurenci. Bere je především streamovací služba Disney+, která už hlásí přes sto milionů platících uživatelů.
E-shop a videohry
Přesto Netflix dokázal téměř zdvojnásobit svůj zisk. Ve druhém kvartálu stoupl na 1,35 miliardy dolarů (29,5 miliardy korun), zatímco před rokem dosáhl 720 milionů. Tržby ve stejném období Netflixu vzrostly o devatenáct procent na 7,3 miliardy dolarů.
Pomůže James Bond Amazonu v honbě za Netflixem? Studia na prodej |
Firma nyní hledá nové způsoby, jak přilákat další zákazníky. Nedávno oznámila, že od příštího roku na své platformě nabídne kromě filmů a seriálů i videohry. Na výši předplatného by se novinka projevit neměla. Cílí také na starší lidi nebo vyráží natáčet svůj obsah do světa ve snaze přilákat „mezinárodní“ publikum. Kromě toho Netflix spustil i svůj první e-shop, kde prodává oblečení nebo sběratelské předměty inspirované svou produkcí.
Pro investory je přesto zklamáním střízlivý výhled společnosti na období od července do září, kdy Netflix očekává 3,5 milionu nových předplatitelů. Analytici přitom tento počet odhadují na 5,6 milionu. Akcie firmy v úterý po oznámení výsledků uzavřely s mírnou denní ztrátou 0,23 procenta.
Netflix v těchto dnech natáčí snímek Grey Man s Ryanem Goslingem v Praze. U Netflixu má tento film dosud největší rozpočet, a to 200 milionů dolarů.