„Qatar Airways byla nejvýznamnější leteckou společností, nepřetržitě létala během pandemie covid-19, počet obsluhovaných destinací nikdy neklesl pod 30,“ uvedl Edward Plaisted, generální ředitel společnosti Skytrax, která žebříček sestavila.
Ocenění získal katarský dopravce již po sedmé v řadě. „Být nejlepší leteckou společností světa bylo našim cílem od samého začátku založení společnosti. Vítězství po sedmé v řadě a získání tří dalších ocenění jsou důkazem tvrdé práce našich skvělých zaměstnanců,“ zmínil Akbar Al Baker, generální ředitel Qatar Airways.
Druhé místo obsadil singapurský dopravce Singapore Airlines, třetí společnost Emirates. Na čtvrté příčce se umístily japonské aerolinky All Nippon Airways, na páté pak australské Qantas Airways. Hongkongský dopravce Cathay Pacific se propadl až na šestnácté místo, v loňském roce skončil šestý.
Pořadí | Aerolinky |
---|---|
1. | Qatar Airways |
2. | Singapore Airlines |
3. | Emirates |
4. | All Nippon Airways (ANA) |
5. | Qantas Airways |
6. | Japan Airlines |
7. | Turk Hava Yollari (Turkish Airlines) |
8. | Air France |
9. | Korean Air |
10. | Swiss International Air Lines |
11. | British Airways |
12. | Etihad Airways |
13. | China Southern |
14. | Hainan Airlines |
15. | Lufthansa |
16. | Cathay Pacific |
17. | KLM |
18. | EVA Air |
19. | Virgin Atlantic |
20. | Vistara |
Zdroj: Skytrax |
Ocenění „nejlepší první třída na světě“ získala společnost Singapore Airlines, zatímco společnost Qatar Airways zase ocenění „nejlepší business třída.“ Nejlepší premium economy třídu má britská letecká společnost Virgin Atlantic, premiantem ve třídě economy je dopravce Emirates.
Nejlepší nízkonákladovou společností pro dlouhé vzdálenosti se stala singapurská nízkonákladová společnost Scoot, Singapore Airlines byla zase oceněna za nejlepší palubní personál. Dopravce All Nippon Airways byl jedničkou v čistotě kabiny.
Udílení cen začalo v roce 1999, o nejlepších dopravcích hlasují sami zákazníci. Průzkum probíhal od září 2021 do srpna 2022 v několika jazycích, a to v angličtině, španělštině, francouzštině, ruštině, japonštině a čínštině. V průzkumu hlasovali zákazníci více než 100 národností.
16. listopadu 2014 |