Obchodní domy v USA už netáhnou, velké značky sázejí na prodej na letišti

  18:00aktualizováno  18:00
Obchodní domy jsou minulostí, kamenné obchody tak tak přežívají. Alespoň v USA. Velké značky jako Moncler, Jack Daniel’s, Colgate a Estée Lauder se tak snaží být víc vidět na letištích po celém světě, kde cestující při čekání na svůj let impulzivně nakupují.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Například výrobce Colgate tento měsíc koupil značku luxusní péče o stárnoucí pleť Filorga, která je na letištích velkým hráčem. Podle šéfa Colgate Noela Wallace to firmě pomůže dostat se do rychle rostoucího prodejního kanálu spojeného s cestováním, zejména v Asii, píše CNN. Oděvní značka Moncler minulý týden otevřela butik na letišti ve švýcarském Curychu.

Cestovní demografie se mění - letadlem se dopravuje daleko víc lidí a firmy tam vycítily příležitost dosáhnout na letištích na mileniály.

Maloobchod na letištích roste závratným tempem. Příjmy ze světového turismu, které zahrnují i tržby s duty-free obchodů na letištích, se za posledních 15 let ztrojnásobily na 69 miliard dolarů v roce 2017, tvrdí poradenská společnost Boston Consulting Group.

Pražské letiště vypíše 145 nových tendrů, plánuje utratit 2,5 miliardy

Rozvoj tohoto trhu umožnilo podporuje několik trendů. Vzestup nízkonákladových aerolinek přitahuje nové pasažéry. V roce 2017 letadlo využilo více než čtyři miliardy cestujících, zatímco v roce 2002 to nebyly ani dvě miliardy. Více lidí také létá přes hranice. I díky tomu tržby letištních obchodů v asijskopacifické oblasti od roku 2002 rostou o 14 procent ročně. Tato oblast generuje téměř polovinu obratu turistického ruchu. Letecká doprava by měla v dalších letech dál růst.

Cestující má v průměru 56 minut volna před odletem a v duty-free obchodech stráví typicky 25 minut, odhaduje agentura výzkumu trhu NPD Group. Luxusní značky, výrobci alkoholu a kosmetické firmy přehodnocují své strategie, aby během tohoto časového „okna“ pasažéry upoutaly.

„Cestující jsou v náladě příznivé nakupování,“ míní Montgomery Wilson, šéf globálního turistického segmentu v Brown-Forman, mateřské společnosti whiskey Jack Daniel’s whiskey a Woodford Reserve. „Jsou na dovolené a jejich mysl je otevřená objevování nových věcí,“ doplnil.

Zákazníci hledají exkluzivní produkty

Zákazníci na letištích hledají exkluzivní produkty pro sebe, své přátele a rodiny. Například Jack Daniel’s na letiště dodává řady whiskey, které jsou dostupné jen tam nebo v jiných turistických cílech. 

Pro italskou módní značku Moncler představují letiště klíčovou příležitost, jak se dostat k příští generaci lidí nakupujících luxus. Nyní má 10 letištních obchodů a koncem příštího roku jejich řadu rozšíří o dalších 20. Jeho výrobky na letištích mají zvláštní design, experimentuje také se způsoby, jak výrobky vystavit v menších letištních buticích.

Na letiště se zaměřují i kosmetické společnosti. „Turistický maloobchod je pro mě nejzajímavější prodejní kanál,“ řekl šéf Estée Lauder Fabrizio Freda. Firma tvrdí, že 59 procent jejích zákazníků poprvé nakoupí na letišti.

Estée nabízí například možnost nakoupit si on-line a vyzvednout zboží na letiši. V Koreji testuje službu doručení nakoupených produktů přímo na sedadlo v letadle. 

Autor:

Nejčtenější

Saúdská Arábie přišla útokem o polovinu produkce ropy. Cena poletí vzhůru

Ve dvou ropných zařízeních na východě Saúdské Arábie vypukl požár. (14. září...

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se...

S bezkontaktními platbami do 500 korun mohou být od soboty problémy

Ilustrační snímek

Kvůli nový pravidlům pro ověřování karetních plateb, která budou platit od 14. září, mohou platební terminály zamítat...

Koruna jako rozvojová měna. Od intervencí se neoklepala, sráží ji riziko

Ilustrační snímek

Už je to skoro dva a půl roku od ukončení devizových intervencí a koruna ne a ne výrazněji posílit. Spíše naopak....

Pozor na pohádky o suchu, píše v eseji agrární analytik Petr Havel

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Za sucho u nás nemůže méně srážek, nedostatek dešťů je jen jednou z pohádek o tom, jak Česko brzy zůstane bez vody....

Míra klientelismu v Rakousku mě šokovala, řekl v Rozstřelu Radim Jančura

Majitel RegioJetu Radim Jančura v diskusním pořadu Rozstřel. (11. září 2019)

Budoucnost svého byznysu vidí dopravce RegioJet spíše ve vlacích než v autobusech. Ve středečním Rozstřelu to řekl...

Další z rubriky

Útok v Saúdské Arábii otřásl světovou ekonomikou. Zdraží i benzin v Česku

Obchodníci ze Saúdské Arábie sledují ceny ropy na světových trzích.

Víkendový útok na saúdskoarabská ropná zařízení pomocí dronů nečekaně otřásl s finančními trhy ve světě. Ropa zdražila...

Airbus chce sledovat své cestující. Do letadel plánuje zavést senzory

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Největší evropský výrobce letadel Airbus chce mít své cestující pod dohledem. Pomocí speciálních senzorů rozmístěných...

Největší jeřáb na světě „Velký Karel“ staví Angličanům jádro

Sestavení největšího jeřábu na světě trvalo tři měsíce.

Účty za výstavbu britské jaderné elektrárny Hinkley Point C šplhají do nebe. Není proto divu, že na projektu s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz