V prodejnách otevřených nejméně rok poklesly tržby v období duben až červen o jedno procento ve srovnání s předchozím rokem, což představuje první takový pokles od vypuknutí pandemie. Informuje o tom britská stanice BBC.
K poklesu došlo i přes fakt, že řetězec nabízel slevy na hamburgery s cílem získat zpět šetrné zákazníky a konzumenty, kteří řetězec bojkotovali kvůli válce mezi Izraelem a Gazou.
Samolepky ručiček vynesly rekordních 7 milionů korun. Pomohou nemocným dětem![]() |
„Špatné výsledky donutily společnost komplexně přehodnotit cenovou politiku,“ řekl Chris Kempczinski, generální ředitel společnosti McDonald’s. Zároveň sdělil investorům, že firma bude nadále využívat slevových nabídek s cílem zastavit pokles prodeje.
Jako příklad uvedl nedávné propagační akce, jako je Happy meal za pět dolarů (118 korun) v USA a kampaň ve Velké Británii, v rámci které si mohou zákazníci vybrat tři položky za tři libry (91 korun). Očekává se, že tyto akce budou v nadcházejících měsících rozšířeny. Firma uvedla, že spolupracuje s franšízanty na dalších hodnotových akcích.
Kempczinski také uvedl, že McDonald’s má dostatečný rozsah, aby tato strategie fungovala. V reakci na toto vyjádření akcie společnosti vzrostly o více než tři procenta. „Víme, jak to udělat. Napsali jsme příručku o hodnotě a spolupracujeme s našimi franšízanty na nezbytných úpravách,“ řekl.
Růst cen odpovídá inflaci
Společnost McDonald’s se po výrazném zvýšení cen během pandemie potýká s odporem zákazníků. Minulý měsíc šéf americké pobočky společnosti oficiálně reagoval na stížnosti otevřeným dopisem zákazníkům, v němž upozornil, že sociální média vytvářejí nepřesný obraz.
Uvedl, že průměrná cena Big Macu v USA, která nyní činí 5,29 dolaru (zhruba 124 korun), se od roku 2019 zvýšila o 21 procent, což zhruba odpovídá tempu inflace, a že mnoho položek zdražilo méně. Zároveň ale připustil, že zvýšení cen v reakci na inflaci přimělo spotřebitele přehodnotit své nákupní zvyklosti.
„McDonald’s zvýšil ceny klíčových položek rychleji než jeho konkurenti,“ uvedla analytička Bank of America Sara Senatore. „Spotřebitelé jsou bystří a uvědomují si to. Jídlo za pět dolarů, které nyní uvedl na trh, možná začíná měnit vnímání zákazníků, ale zatím v počtu transakcí změnu trendu nevidíme,“ dodala.
McDonald’s se má na pozoru před zpomalením spotřebitelských výdajů, a to i ve velkých ekonomikách, jako je Čína. Celkové tržby, které zahrnují nově otevřené prodejny, se podle společnosti meziročně nezměnily, ale zisk se snížil o dvanáct procent.
McDonald´s ve Spojených státech zlevňuje menu. Láká šetrné zákazníky![]() |
Společnost uvedla, že se zhoršily zejména podmínky pro zákazníky s nižšími příjmy a že ztrátu těchto kupujících nedokážou vykompenzovat bohatší domácnosti, které se rozhodly pro snížení výdajů. Poptávka v restauracích McDonald’s v USA podle společnosti klesla, zatímco slabá pozice ve Francii a cenové války v Číně rovněž ovlivnily tržby.
Francie zároveň patří mezi země, kde se značka ocitla v souvislosti s výzvami k bojkotu, které vyvolala izraelská válka v Gaze. Postiženy byly i další americké společnosti, včetně Starbucks.
„Spotřebitelé jsou náročnější na to, kde, kdy a co jedí, a řekl bych, že v příštích několika čtvrtletích neočekáváme v tomto prostředí výrazné změny,“ uzavírá pro BBC jeden z vedoucích pracovníků McDonald’s.