Tržby v amerických restauracích v prvních třech měsících roku 2025 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku poklesly o 3,6 procenta. Jde o největší čtvrtletní pokles od druhého čtvrtletí 2020, kdy tržby spadly o 8,7 procenta, napsal americký portál CNBC.
Výsledek je horší než očekávání analytiků, kteří očekávali pokles o 1,7 procenta. McDonald’s nesplnil očekávání ohledně tržeb potřetí ze čtyř čtvrtletí v řadě.
McDonald’s nadále bojuje o zákazníky, tržby v USA klesly nejvíc za pět let![]() |
„Zákazníci se dnes potýkají s nejistotou,“ uvedl v prohlášení předseda představenstva a generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski, podle něj klesá počet návštěvníků restaurací.
Raději se nají doma
Vedení společnosti při hovoru s investory uvedlo, že návštěvnost ze strany středně příjmových zákazníků se snížila téměř o dvouciferné procento a zároveň klesá i mezi hosty s nízkými příjmy. Roste podle nich například počet lidí, kteří zcela vynechávají snídani, aby ušetřili, nebo ji jedí doma. Návštěvnost mezi hosty s vysokými příjmy podle firmy zůstala stabilní.
McDonald’s ani Coca-Cola se do Ruska nevracejí. Stále vidí více rizik než výhod![]() |
Představitelé firmy také zmínili, že zatímco samotná značka McDonald’s není v zahraničí vnímána negativně, interní průzkumy odhalily znatelný nárůst protiamerických nálad – zejména pak mezi zákazníky v severní Evropě a Kanadě. „Zaznamenali jsme, že v některých zemích více lidí uvádí, že plánují omezit nákupy amerických značek,“ uvedla společnost.
Firma si přesto zachovává svůj celoroční výhled. Plánuje například otevřít 2 200 nových provozoven, což by mělo přispět k mírnému růstu tržeb. Společnost také uvedla, že se jí daří s novými akcemi, například promo kampaní k filmu Minecraft, a že její zvýhodněné nabídky jí stále dávají výhodu proti konkurenci.
Podobný vývoj jako v případě McDonald’s zaznamenaly i společnosti Chipotle, Domino’s, Pizza Hut, Shake Shack nebo Starbucks. I ony často zmiňovaly slabší poptávku ze strany spotřebitelů s nižšími příjmy, uzavřel portál CNBC.