Německá loděnice MV Werften byla rovněž součástí společnosti Genting Hong Kong, v únoru na sebe podala insolvenci a její majetek se snaží likvidátoři prodat. Jde hlavně o lodě Global Dream a Global Dream 2, které společnost stavěla.
Výletní loď Global Dream |
Likvidátorům zkrachovalé loděnice MV Werften v německém Warnemunde se ale loď Global Dream, která je hotová asi z 80 procent, od února nedaří prodat. Švédská firma Stena AB coby jediný zájemce totiž z prodeje odstoupila.
Likvidátoři nyní také rozhodli, že většinu nedokončené lodi Global Dream 2 pak prodají do šrotu a pokusí se také prodat některé její systémy a motory. Jedna z největších výletních lodí na světě tak zřejmě bude zlikvidována, aniž by absolvovala byť jen jedinou plavbu.
Tobogány i kina
Obě lodě se stavěly v loděnici MV Werften a byly navrženy pro víc než 9 tisíc cestujících, což z nich v tomto směru mělo činit největší výletní lodě na světě. Vážily 208 tisíc tun a po dokončení by se svou velikostí zařadily hned za pět přelomových lodí třídy Oasis společnosti Royal Caribbean.
Kanada zakázala vstup výletních lodí do svých vod. Omezí to i Aljašku |
Stavba lodi Global Dream pak údajně stála 1,8 miliardy dolarů, věřitelé na ni přispěli přibližně 1,6 miliardami.
Obě plavidla byla speciálně navržena pro asijské cestovatele a měla mít mimo jiné největší kina na moři, každé s osmi sály, a první zábavní parky na palubě s nejdelšími horskými dráhami na moři. V současné době má horskou dráhu na horní palubě pouze jedna loď - Mardi Gras společnosti Carnival Cruise Line.