Letadlo společnosti Ryanair

Letadlo společnosti Ryanair | foto: AP

Naučte se mapy, rýpli si Ryanair do British Airways. A rozpoutali bouři

  • 69
Aerolinky Ryanair doplatily na to, že si chtěly utahovat z konkurenční společnosti British Airways. Na Twitteru jim doporučily pořídit si „Zeměpis pro nechápavé“ v narážce na pondělní let, který místo v německém Düsseldorfu přistál ve skotském Edinburghu. Vtip se však od lidí na sociálních sítích hodně rychle obrátil proti nim.

Pasažéry pondělního letu společnosti British Airways z Londýna do Düsseldorfu čekalo v cílové destinaci nepříjemné překvapení. Kvůli špatnému letovému plánu totiž letadlo přistálo v téměř tisíc kilometrů vzdáleném Edinburghu (psali jsme zde).

Omylu se rozhodl využít konkurenční nízkonákladový dopravce Ryanair. „British Airways, máme pro vás dárek,“ napsali představitelé firmy v příspěvku na Twitteru, který obsahoval fotografii obálky knihy s všeříkajícím názvem „Zeměpis pro nechápavé“.

25.března 2019 v 18:27, příspěvek archivován: 27.března 2019 v 14:38

Hey @British_Airways, we have a present for you https://t.co/m3K9ZNk0Ew

„Nikdo není dokonalý,“ odpověděl za British Airways uživatel Twitteru se jménem Lolly. „To je fakt, Lolly. Nicméně, my jsme Edinburgh do Německa nikdy nezařadili,“ pokračoval v rýpání Ryanair. A rozpoutal bouři mezi zákazníky, kteří mají s nízkonákladovým dopravcem špatné zkušenosti.

Vtipně upravené příručky od uživatelů Twitteru pro leteckou společnost Ryanair.

V podobném duchu doporučili aerolinkám několik knih k přečtení, objevily se mezi nimi publikace -  Zákaznický servis pro nechápavé, Zákoník práce pro nechápavé, nebo Využívání sociálních sítí pro nechápavé. 

Objevila se i narážka na občerstvení na palubě letů Ryanair v podobě smyšlené publikace „Šunkové a sýrové sendviče pro nechápavé.“

Uživatelé Twitteru upozornili také na případ zbloudilého letu, se kterým se v lednu letošního roku potýkal samotný Ryanair. Britský deník The Independent uvedl, že let mířící do Řecka přistál ve zhruba 800 kilometrů vzdáleném rumunském městě. Podle listu společnost pasažérům nabídla “starý autobus”, kterým měli svou cestu dokončit.

Pošesté nejhorší. Nízkonákladovka Ryanair opět propadla v anketě

Z lednového průzkumu britského magazínu Which? vyplynulo, že mezi poskytovateli letů na krátké vzdálenosti je Ryanair nejméně oblíbenou leteckou společností v Británii. Firma v reakci pro BBC uvedla, že v posledních šesti letech stoupl počet jejich zákazníků o 80 procent, což má mnohem vyšší vypovídající hodnotu než „nereprezentativní průzkum mezi 8 000 lidmi“.