Jedná se o první občanskoprávní žalobu svého druhu v Irsku, kde mají aerolinky Ryanair své sídlo. Letecká společnost se žalobou snaží dát mimo jiné najevo, že s nevhodně chovajícími pasažéry nebude mít žádné slitování, píše server Euronews.
Na irský soud se aerolinky rozhodly obrátit dne 20. prosince loňského roku. Požadují náhradu škody ve výši 15 tisíc eur po neukázněném cestujícím, kvůli kterému se let z Dublinu na Lanzarote neplánovaně odklonil do portugalskího Porta. Bližší podrobnosti ale aerolinky neuvedly. Není tedy ani jasné, čeho konkrétně se cestující měl dopustit.
KLM obdržely první Airbusy A321neo. Stroje dostaly jména po motýlech |
Ryanair musel zaplatit 160 cestujícím noc v hotelu
Incident se měl odehrát již 9. dubna roku 2023 a letecká společnost kvůli němu musela zajistit a neplánované uhradit 160 cestujícím noc v hotelu. „Neomluvitelné chování této osoby nás přinutilo odklonit let do Porta. Celkem 160 pasažérů kvůli tomu přišlo o jeden celý den své dovolené,“ informovala ve svém prohlášení letecká společnost Ryanair s tím, že odsuzuje veškeré verbální i fyzické útoky.
Aerolinky se tímto krokem snaží dát najevo, že k podobným excesům budou i do budoucna přistupovat obdobně. „Je naprosto nepřijatelné, aby cestující byli kvůli jednomu pasažérovi loupeni o svou dovolenou. Chceme tímto ukázat, že nevhodné chování na palubě nebudeme tolerovat. Prosazujeme politiku nulové tolerance vůči nevhodnému chování,“ doplnilo vedení společnosti Ryanair.
Pilot jihokorejského letadla volal mayday, přeživší zmínila srážku s ptáky |
Postup aerolinek Ryanair může být vzorem i pro ostatní letecké společnosti. „Myslím, že pokud budou irské aerolinky v soudním řízení úspěšné, mohou se podobným postupem inspirovat i ostatní,“ řekl serveru Euronews Brian Flanagan, docent na School of Law and Criminology na Maynooth University.