V e-mailu, jehož kopii obdržel i portál The Toy Book, požaduje marketingová společnost Rakuten LinkShare zastupující společnost Lego, aby přidružení partneři přestali dělat reklamu produktům a funkcím ve více než 30 stavebnicích LEGO.
Jde hlavně o miniatury zobrazující policisty, hasiče, zločince, pohotovostní vozidla a budovy. Jsou to všechny sady, které zahrnují městskou policejní stanici, hasičskou stanici, policejní psí jednotku, hlídkové auto, požární letadlo, mobilní velitelské středisko a mnoho dalších.
Zmatení partneři
E-mail obdrželi partneři společnosti LEGO i mnozí její fanoušci. Většina příjemců z něj ovšem měla rozporuplné pocity. Například podle uživatele twitterového účtu Brick Loft patří sady s policisty a hasiči celá desetiletí k nejlepším příkladům, jak chránit a zachránit minifigurky LEGO a dětské hraní.
Podle dalšího účastníku Twitteru, který vystupuje pod přezdívkou Matt´S Brick Gallery, je LEGO ideální svět, který se rozpadne, jakmile děti s minifigurkami zopakují to, co vidí v televizi.
V době, kdy byla žádost partnerům rozeslána, přitom společnost Lego na svých stránkách produkty dál inzerovala a prodávala. Portál The Toy Book proto společnost požádal o vyjádření.
„Žádali jsme naše partnery, aby přestali zveřejňovat vybraný propagační materiál LEGO v rámci našeho rozhodnutí respektovat # BlackOutTuesday a pozastavili zveřejňování obsahu na našich sociálních médiích v reakci na tragické události v USA. Litujeme jakéhokoliv nedorozumění a zajistíme, abychom si v budoucnu vyjasnili své záměry,“ odpověděla společnost LEGO ve svém prohlášení.
Ještě předtím, než společnost odpověděla na žádost o vyjádření pro The Toy Book, zveřejnila na svých sociálních sítích zprávu o tom, že věnuje 4 miliony dolarů organizacím, které podporuji děti tmavé pleti a vzdělávání dětí o rasové nerovnosti.
Jak uvedl portál, Lego není jediným výrobcem hraček, který se rozhodl podpořit černošskou komunitu v USA. Mezi další patří například společnosti Funko, Mattel, MGA Entertainment, Moose Toys a další. Přidali se i velcí hráči ze zábavního průmyslu, včetně Walt Disney, HBO, Warner Bros nebo Cartoon Network.