Diskuse k článku

Slovenští křesťané kritizují magazín IKEA za propagaci lesbického soužití

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se na Slovensku dostal pod palbu kritiky křesťanských aktivistů za to, že ve svém magazínu otiskl článek o soužití dvou žen se synem. Podle kritiků tak zpochybnil tradiční model rodiny. Článek vyvolal emoce i v Rusku, kde se jej IKEA rozhodla z časopisu vyřadit, aby se nedostala do konfliktu s úřady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a25r45e80k 78Š72i64m38o70n 2204257488678

Aha, už tomu rozumím. Když se na Slovensku manželství rozpadne, nebo jeden z rodičů nedejbože umře, tak se na Slovensku dítě rovnou převádí k pěstounskému páru, dokud se rodič neožení, aby nebylo narušeno jeho vnímání vzorů.

+1/0
21.1.2014 0:07

L83u30c67i57a47n 15P77a19p85a89z58i47a10n 5344357251445

Rusko je pro nás dávno větším vzorem než nihilistické USA!

0/0
19.1.2014 23:38

M82i75c29h17a36l 21M43a33j57e43r24č68í47k 6223426324102

Sekta Křesťanská.. Neliší se v ničem od jiných. Jen v tom, že to co dělají jiné sekty nyní, dělali oni dřív..

+2/−2
16.1.2014 18:03

E74v65a 47K25a44š33p55á32r59k34o86v42á 7780481399222

Hm, nějak nechápu jak si může někdo myslet, že jen na základě nějakého článku, si půjde heterosexuálně založená žena vyzkoušet lesbické soužití8-o;-€

+3/−2
16.1.2014 18:02

P35a36v49e29l 60O56d18r33a34z89i71l 6624499477770

Já zase nechápu, proč jste mi dala mínus u dotazu, jestli je lesbická žena, tzv. mužatka, mužským vzorem. Podle mého názoru to je docela relevantní, protože potom by padl argument s absencí mužského vzoru. Osobně znám dvě holky, které jsou víc chlap, než někteří muži. A to nehovořím o vzhledu, zdůrazňuji.

+2/0
16.1.2014 20:57

P25a25v10e59l 68F77a28r48a 9517737834761

A to mužství  porovnáváš se sebou cukrouši? ;-D

+1/−1
18.1.2014 11:23

P86a56v89e77l 93O84d55r21a85z92i13l 6484279567240

Ne, máte smůlu.

0/0
20.1.2014 11:42

L90e54o61š 91N81a21v56r70á27t78i87l 9693440175865

katoliban potrebuje aby sa mu ovce mnozili..a to u gayparov velmi nejde...  ked uz sa taky par stara o dieta to uz vacsinou priviedla na svet ina matka a to sa pocitalo vtedy... 

takze podla tejto katosekty sa musia taketo pary rozist a rychlo si klofnut opacny pol..co na tom ze z toho bude nefungujuci vztah (ako polovica hetero parov)...

+1/−1
16.1.2014 10:12

J96o54s75e78f 31D75r44á21s76a76l 2924365901

samozřejmě, že homosexuálové ohrožují tradiční rodinu. Tudle jsme to rozebírali s kamarády v hospodě a došli jsme k závěru, že se všichni rozvedeme a uzavřeme spolu registrované partnerství, naše manželky budou postupovat obdobně

+4/−1
16.1.2014 8:30

E32v22a 60K41a22š62p37á92r89k80o12v65á 7390851719982

A po výstřizlivění jste zjistili, že to neuděláte;-D;-D;-D;-D

0/−1
16.1.2014 18:03

V15a25c21l14a97v 94W57a72n48d34e48r55e43r 8838246879832

A me se to taky nelibi. At si holky ziji s holkama, kluci s klukama, ale kdyz dite vyrusta v homosexualni rodine, tak mu zakonite neco chybi. Taky se nedava do reklamy priklad....jak si rozvedena s ditetem zaridila byt, nebo jaky nabytek je dobry koupit alkoholickemu tatovi a pod. A ze je alkoholismus zhusta dan genetickou "uchylkou" je jasne a homosexualia tedy taky, ale tam se tomu nerika uchylka, protoze je to diskriminace, ze? Tam se tomu rika normalnost, chudaci alkoholici...tak se tedy domluvme. Az ja budu umet kojit a rodit deti, pak uznam, ze dokazu zastoupit zenu i muze zaroven a pak uznam, ze vychova ditete v homosexualnim paru je v poradku.

+3/−8
16.1.2014 7:30

P65a48v15e27l 56O56d80r79a93z16i73l 6734229917890

A že se hošani roděj heterákům, co ty na to, genetiku?

+2/−1
16.1.2014 8:20

R71a21d70e61k 81N32e91u36m63a87n92n 5862242808595

tak to bývá v té genetice

0/0
16.1.2014 9:45

P15a65v23e80l 73O46d66r81a58z67i39l 6344149877830

Nebývá, viz studie monozygotních dvojčat.

+1/0
16.1.2014 10:18

V97a35c42l57a83v 31W23a62n16d61e72r21e50r 8398636699652

Je mi docela lhostejne, kde je pricina, podstatne je, ze vychovavat dite v takoveto rodine neni optimalni. stejne jako svobodne matky a podobne excesy moderni doby.

+1/−3
16.1.2014 11:34

E97v44a 11K17a60š40p28á52r14k39o21v92á 7520971879472

Já jen proč se odebírají týrané děti a jak to, že vůbec heteráci dět týrají? Že by to byli děti tajných gaypárů?

+1/0
16.1.2014 18:06

J79o88s66e54f 65L96e37b91d13u16š29k10a 4342263513945

Na zneužívání chlapečků jsou tady přeci faráři. Ti jediní smějí podávat tělo páně jiným. Tak co to toho nějaká IKEA kecá?

+3/−1
15.1.2014 23:41

R97a72d35e69k 86N75e47u93m23a15n78n 5912122688635

To je homosexualismus jako vyšitý.

Nechápu, proč to tam strkají

+2/−1
15.1.2014 23:36

R62a84d73e69k 50N95e24u10m10a17n19n 5142532218275

Jo, Ikea je nechutná

ještě měly mít lesbičky dceru - samozřejmě počatou uměle

+1/−2
15.1.2014 23:31

P27a87v87e26l 94O78d71r28a60z13i51l 6714409607280

Většině kritiků patrně vadí odhalení skutečnosti, že lesbické páry nevypadají ve skutečnosti jako v pornofilmech.

+5/−1
15.1.2014 20:49

P44a89v44e52l 65O25d60r55a11z97i82l 6724359627770

"Konec snov, chalani"

I když znám i takové holky, které jsou skutečně krásné, zejména, když použijí tradiční ženské maskování.

0/0
15.1.2014 20:50

M71i92c82h95a86e90l14a 84L72h83o90t66s22k66á 2979346828487

Otazka je? Co je tradicnejsi rodina: milujici dospeli lide spolecne s ditetem, nebo matka s detmi v jednom , otec a milenkou v druhem.To druhe totiz katolikum u nas nejak zvlast nevadi...

+5/−3
15.1.2014 20:04

S81t71e29p68a11n 54T12o66t41h 8858279215168

Tak jim ani moc nevadi przneni deti ve farnostech, protoze v opacnem pripade by sve "bratry" vydali svetskym soudum.

Ale hlavne, ze mysli vsichni na tuhletu tu rodinu :-P

+5/0
15.1.2014 20:06

J46i64ř81í 41Š57e87j44n73o36h40a 4142703684743

Jak jste nabyla přesvědčení, že nevěra je výsadou heterosexuálních párů ?

+6/−2
15.1.2014 20:50

J57o47s88e12f 73L98e34b52d89u58š12k91a 4372923303585

Muž má touhu rozsévače a žena úrodný klín. A k nevěře vždy musí být dva. Lhostejno jestli ona a on, nebo ona a ona, či on a on.

+1/−2
15.1.2014 23:43

P27e66t61e77r 53L11a40c34z50k45o 2481746554415

promiskuidnost je zdravsia, ako homosexualita....nie nahodou je zena vyzbrojena potencialom pre retazovy orgazmus;-D;-)

0/−1
16.1.2014 1:41

S24t97e42p79a54n 28T52o83t53h 8218819935748

Matka slapota a tata alkoholik, nebo dve holky, co delaji, prikladne se o dite staraji, nemaji problemy se zakonem...

Jeste tak zakazat nezadanym zenam, aby mely sex pred svatbou v kostele ;-D;-D;-D

+1/−1
15.1.2014 20:03

J33i38ř65í 60Š51e53j76n22o46h19a 4892313564173

Jak jste přišel na to, že homosexuální soužití je zárukou harmonické výchovy  dítěte a naopak ?   Logicky chabé.

+4/−2
15.1.2014 21:01

R63a61d37e60k 59N96e58u43m13a58n57n 5482112168435

se stejnou logikou je každá lesbička jen neurotická feťačka

+1/−1
15.1.2014 23:33

A23n49n94a 59Č36e16r95m83á84k95o30v77á 1285775886514

omluvit?;-D doufám, že se manažeři Ikey taky takhle zasmějou a nenechají se vystrašit nižšími tržbami:-) Myslet si, že článek o homosexuálním páru je ohrožování tradiční rodiny totiž může stejně jen někdo s IQ nižším než malým. Jsem nachlapy, ale v novinách psali, že se ženou je to cool, tak teda já to zkusím  -  asi tak nějak si to představují tihle bezmozci. No, zasmát se nebo zaplakat a pak se tím dál nezaobírat..

+5/−2
15.1.2014 18:37

S57t96e20p87a32n 26T60o32t95h 8258899345168

No jasne, a navic se ti to bude vic libit a stane se z tebe rovnou lesba. Bacha na to. Muze ta nemoc byt nakazliva ;-D;-D;-D;-D

0/−2
15.1.2014 20:04

B51r70a78n32i69s94l71a30v 10Z67o76c52h63a 7385299398641

Ja len rozmýšľam, či IKEA má prepočítané, že buď 1.) touto reklamou zvýši obrat napríklad tým, že sa bude o nej viac hovoriť alebo 2.) vôbec nedomyslela negatívne reakcie a ich vplyv na svoje tržby, ktoré môžu prevážiť pozitívne alebo 3.) proste nad ničím nerozmýšľala a dala tam lesbický pár, aby ukázala, aká je cool  alebo 4.) IKEA chce vstúpiť do politiky a kandidovať do parlamentu.

Myslím si, že keď niekto je obchodník a predáva katolíkom, tak ich proste neprovokuje alebo neháda sa s nimi, či homosexualita je v súlade s vierou. Rešpektuje názor svojho zákazníka a správa sa k nemu slušne, aj keď s ním nemusí súhlasiť. Obchod je o slušnosti a úcte k zákazníkovi. Obchodník predáva a politiku a vieru nerieši, myslím si, že to je základná zásada dobrého obchodníka. Ak začne v obchode riešiť sporné spoločenské otázky a otázky viery, musí potom počítať, že niektorí ľudia prestanú uňho nakupovať.

+3/−3
15.1.2014 18:04

H24e17l98e50n89a 28J21i96n87d72r62o20v26a 9702776812928

5) ve švédském vydání tam dala lesbický pár, protože věděla že to bude na lidi působit pozitivně a přitáhne to zákazníky, a při tvorbě slovenského vydání se neobtěžovala dělat jiné změny než překlad?

Vtipné je, že posledně měla IKEA problém kvůli opačnému chování - katalog upravila tak, aby vyhovoval zahraničním zvyklostem, a Švédové se vztekali:

http://zpravy.idnes.cz/ikea-katalog-zeny-0zk-/zahranicni.aspx?c=A121001_164708_zahranicni_ts

+2/−1
15.1.2014 18:22

J78i17ř49í 54Š29e56j85n76o19h30a 4542723964933

Správně  je odpověď  č. 3.  Ten kdo to dělá po staru není COOL ;-D.

Je to komické, ale to je to, oč tu běží.

Chudáci děti. Neměly by být ochuzeny o mužský ani ženský vzor chování.

Víkendová návštěva  lunaparku s dárcem semene to nespraví.

Určitě  budete všichni psát, že  se stejně všichni hromandně rozvádějí, ale  ono

je dobré, když má dítě  mužský vzor  alespoň pár prvních let. Taky se nerozváděj zdaleka všichni, že.

+2/−2
15.1.2014 20:59

P76a84v34e20l 98O12d61r60a51z66i35l 6804319187190

Když se lesba chová jako chlap, je to mužský vzor?

0/−1
16.1.2014 10:19

M83a95r98e69k 69V58y22m89a20z93a60l 5238726792970

[>-] To je důsledek katolické výchovy. Vymývání mozků. Na Slovensku mají panbíčkáři mnohem lepší prostor pro jejich praktiky. Když v něco věřím, nepotřebuju k tomu snad žádnou církev...akorát, tak na restituce, s kterými nesouhlasímRv

+7/−2
15.1.2014 17:51

B65r33a90n78i84s34l91a60v 77Z79o40c28h64a 7815289488341

Neviem ale, prečo riešite katolíkov. Ich názor je známy dosť dlho. Ja sa pozastavujem nad správaním domu IKEA. Skutočne je v súlade s dobrými obchodnými praktikami, aby obchodník urážal svojich zákazníkov? To tam dal ten lesbický pár ako provokáciu alebo je to jeho prejav obchodníckeho diletantizmu? A to v čase, keď KDH sa snaží presadiť ústavný zákon o ochrane klasickej rodiny.

+2/−6
15.1.2014 18:09

A76n67n35a 33Č55e13r36m44á64k94o24v25á 1475885886794

co to blábolíte - článek o lidech je nějakou urážkou?8-o pokud vy sám jste věřící, tak půjdete milej zlatej do pekla, doufám, že vy a ti co se vztekaj jste si alespoň vědomi, že právě předvádíte jak sobecky nesnášíte druhé jen proto že nežijou jak vy byste si představovali - láska k bližnímu je jen fráze - proto pan Vymazal použil také správný název - pánbíčkáři - to je to co jste, věřící asi těžko, ti se chovaj jinak:-P

+4/−2
15.1.2014 18:40

P53a11v12e88l 52O33d83r91a45z30i89l 6394409567170

Tak snad nikdo není takovej chudák, aby ho urazil článek o nějaké skutečnosti.

+1/0
15.1.2014 20:46

J90a55n 35K45o15t54l73í19n 9309644435297

nic ve zlém, ale tohle je blábol - 1) ukázat lesbický pár na fotce je urážka? Blázníte?, 2) ochrana "klasické" rodiny? Co je klasická rodina? Není lepší lesbický pár, který dá dítěti co potřebuje, než mladý "klasický" pár, kdy on jí udělá dítě a pak vyrazí o postel dál? (neříkám, že to u homo párů není...), 3) IKEA - podnikatelský diletant? ;-D;-D;-D;-D to jsem málem spadl ze židle - roční zisk celosvětově více než 80 miliard CZK ročně, v roce 2012 i přes krizi meziroční nárůst 9,5%, zřejmě máte nějaké mně neznámé měřítko úspěchu. 4) pokud chce prodejce urážet své zákazníky, tak to buď dělá v mezích přípustných zákonem a pak si s ním trh (zákazníci) svými prefencemi poradí sami, nebo se jedná o reklamu/akci/propagaci spjatou s rasizmem, utlačování jakékoliv menšiny, znevýhodňování lidí se zhoršeným zdravotním stavem atd. a to mi věřte, že v takových případech stát zasahuje velmi promptně.

+2/0
20.1.2014 11:26

M39a76r44t40i90n 51N47e20v80r26l58a 2807531824437

Už několik let marně přemýšlím čim ZOBRAZOVÁNÍ gay nebo lesbického páru ohrožuje heterosexuální rodinu. Může mi to někdo konečně prozradit?Jsem muž, mám manželku a 2 děti, ale to ohrožení ne a ne přijít...

Ohrožují články o myslivcich filatelisty?

+20/−2
15.1.2014 17:09

H87e35l23e95n14a 17J87i33n68d21r52o82v35a 9792916802348

Vzhledem k tomu, jak se projevují katoličtí kněží (zneužívají chlapečky), tak bych řekla že "tento typ homofobů" jsou povětšinou latentní homosexuálové, kteří to berou stylem "podle sebe soudím tebe", neboli "všichni lidé jsou latentní homosexuálové, a když se přestanou stydět, tak se začnou chovat homosexuálně". 

Jiné vysvětlení mě nenapadá.

+5/−1
15.1.2014 17:16

A19n14n54a 24Č10e89r97m86á91k46o36v73á 1965545916324

R^ ono to ohrožuje jen někoho, kdo má sice IQ na to, aby přečetl článek, ale dál už mu mozek nemůže pracovat - i když možná to ani nečetli -  jsou tam přece obrázky a to stačí;-D

+2/0
15.1.2014 18:41

J21a85n 83K17o67t38l21í50n 9539744285477

protože by se mohlo přijít na to, že i homosexuální pár je schopen vychovat plnohodnotného člena společnosti...a to kvůli předsudkům nelze dopustitRv

0/0
20.1.2014 11:29

J68a22k39u87b 45K34o71r48f 7388280867441

Joooo, to kdyby neco ilustrovali na prikladu souziti nejakyho predstavitele cirkve s nekolika ditky, byl by to cajk - tohle preci katolicke cirkvi neni vubce cizi!

Za me velkej palec dolu za to, ze maji pocit opravneni omezovani svobody sexualni orientace a uzivani teto svobody pro reklamni sdeleni, a palec nahoru spolecnosti IKEA, ze ma (doufam ze ma!) nazor slovenskych krestanu naprosto v pr....

+5/−3
15.1.2014 16:47

J24a18k22u70b 61K58o71r66e60c 6594240931173

Když by například učitel zabil žáka, znamenalo by to, že by zabíjení žáků učitelům nebylo cizí ?

+3/−4
15.1.2014 16:52

J73a65k79u91b 13K69o34r70f 7608280787161

Premyslim, jak to souvisi s tematem. Aha, uz vim - nijak.

Tim jsem chtel jen ilustrovat nesvobodny pristup Aliance pro rodinu ci jak se ta organizace raci nazyvat. To, ze neuznava pravo homosexualnich paru na vychovu deti ji nijak neopravnuje k tomu, aby nutila soukromou spolecnost stahovat reklamni material z obehu a jeste se verejne omlouvat. Irituje me to o to vic, ze sami krestane by si meli zamest pred vlastnim prahem, proto ta poznamka o souziti predstavitele cirkve s detmi (to by jim mohlo prijit v poradku, protoze to se u nich bezne deje). 

Vase poznamka je zcestna, mimo tema a hloupa, protoze vubec nereflektuje podstatu meho prispevku, ani celeho clanku.

+4/−1
15.1.2014 16:58

J47a38k72u81b 52K92o91r97e48c 6914590251503

Moje poznámka není zcestná. Je to reakce na vaše vyjádření, že cirkvi soužití s dětmi není cizí. Tím poukazuji na nesmyslnost na základě několika případů to vztahovat na celou církev.

+2/−2
15.1.2014 17:27

B88r94a13n60i86s18l97a45v 80N70a67t90e55r34a 8581627736635

Prečo sa vám nepáči ak má niekto iný názor?Buďte tolerantný a nechajte ho vyjadriť aj tým ktorí s tým nesúhlasia.Ikea vyjadrila názor tým že si tam dala svoj a nám všetkým to napchá do schránok.

Inak Ikeu považujem za jeden s tých lepších obchodov čo sa týka starostlivosti o zákazníka tak určite tým neutrpí nejakú traumu ak by na to myslela v budúcnosti.Holt iný kraj iný mrav.

+1/−2
15.1.2014 16:54

J89a42k63u23b 30K98o84r17f 7658310947681

V tom to je - ja kritizuju tu organizaci za to, ze ona kritizuje a zada omluvu po soukrome spolecnosti, a dela to prave proto, ze ma "jiny nazor". 

IKEA ma vlastni postoj k tomu, jak budou vypadat jejich propagacni materialy, svobodne se pro to rozhodla, na coz ma plne pravo, a proto ja si dovolim kritizovat nekoho, kdo ji chce nutit nazor nesvobodne menit na zaklade viry a vlastni predstavy o svete. Kdybych tolerantni nebyl, naopak bych IKEA kritizoval taky.

+2/−1
15.1.2014 17:01

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Jakub Šural: Snažím se, aby na mě brácha mohl být hrdý

Přes půl roku uplynulo od toho 29. dubna, kdy fotbalový svět přišel o Josefa Šurala a Jakub Šural, obránce Zbrojovky...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Najdete na iDNES.cz