Zaměstnanci automobilky budou pobírat stejnou mzdu, část z ní pokryjí státní dávky v nezaměstnanosti. Informovala o tom agentura Bloomberg s odvoláním na interní zprávu automobilky.
Dopad pandemie na objednávky a nedostatek čipů „přispívají k nutnosti mít pod kontrolou naše fixní náklady“, uvedl Renault v interní zprávě. Opatření, které potvrdil i mluvčí společnosti, prodlužuje a rozšiřuje stávající režim kurzarbeitu.
Jsme pro čtyřdenní pracovní týden, říká Maláčová. Ekonomové nesouhlasí |
Tento krok podle agentury Bloomberg ukazuje, že krize evropského automobilového odvětví zdaleka neskončila. Evropské země kvůli nízké proočkovanosti proti covidu-19 zachovávají protipandemická opatření. Automobilky včetně Renaultu i konkurenčního Stellantisu opakovaně kvůli nedostatku čipů snižují produkci.
Francouzská automobilka Renault měla loni vinou pandemie covidu-19 rekordní ztrátu osm miliard eur (208,1 miliardy korun). Kvůli protipandemickým uzávěrám podnik méně vyráběl. Prodeje mu klesly o více než pětinu.
Šéf Luca de Meo, který podnik řídí od loňského července, se snaží dosáhnout změn v hospodaření mimo jiné i tím, že opouští dlouhodobou strategii globální expanze a zaměřuje se na prodej dražších aut, aby posílil ziskovost. Náklady chce snížit zavíráním závodů a zrušením bezmála patnácti tisíc pracovních míst. De Meo se také snaží napravit pochroumané partnerství s japonskou automobilkou Nissan.