Neděle 5. července 2020, Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. července 2020 Státní svátek.

Pandemie změnila obchodní strategii firem. Nabídku zúžila Cola, Pepsi i Oreo

aktualizováno 
Pandemie koronaviru ve Spojených státech způsobila, že velcí výrobci v obchodech nabízejí užší portfolio pochoutek. Hlavním důvodem je, že nejoblíbenější produkty se rychleji vykoupí a výrobci se soustředí přednostně na jejich výrobu před produkcí méně oblíbených a prodávaných kousků. Zprávy o změně v produkci hlásí i firmy jako Coca-Cola, Pepsi nebo Mondelez, vyrábějící sušenky Oreo.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: AP

S karanténními a bezpečnostními opatřeními v USA se rapidně zvýšil počet lidí, kteří tráví hodně času doma a kupují si své oblíbené pochutiny do zásoby. O velmi populární druhy sušenek, cereálií, polévek v konzervě či slazených nápojů tak nastal enormní zájem. Výrobci proto museli omezit jiné příchutě a soustředit se pouze na své prodejní matadory.

„Zúžená nabídka je pro vyšší dobro celé naší firmy. V době pandemie se soustředíme pouze na výrobu klasické koly, Coly zero a džusy Minute Maid (v Evropě prodávány pod značkou Cappy, pozn. red.),“ popsal situaci CEO Coca-Coly James Quincey pro CNN.

S menším portfoliem produktů se společnosti také mohou zaměřit na distribuci a reklamu spojenou pouze s menším množstvím výrobků a ušetří tak nemalé částky. Tato změna v obchodní strategii ukazuje směr, jakým se americké společnosti ubírají po koronavirové pandemii. Zatímco před krizí se společnosti předháněly v tom, kdo vydá nejvíce nových a speciálních produktů, teď se soustředí pouze na klíčové produkty, které mají své zákazníky a místo na trhu.

Tímto krokem se vyřadí i velmi specifické a neobvyklé příchutě. Například firma Mondelez, která vyrábí oblíbenou pochoutku Oreo, rapidně snížila počet nabízených variant.

„Rozhodli jsme se nepokračovat ve vývoji nových příchutí a soustředit se pouze na ty současně nejoblíbenější a nejprodávanější. Chceme dát zákazníkům to, co znají a milují,“ říká ředitel společnosti Glen Walter. Ve Spojených státech existuje 25 variant sušenek Oreo, podle Waltera však momentálně nejvíce letí klasická příchuť anebo verze v čokoládě.

Podobnou zkušenost má i dceřiná společnost firmy Pepsi, Frito Lay, která vyrábí populární brambůrky Lay’s Doritos nebo Cheetos. „Už v březnu jsme začali pomalu vyškrtávat určité položky z naší nabídky. Viděli jsme totiž, že poptávka po těch nejoblíbenějších produktech závratně stoupá,“ říká ředitel Frito Lay Mike Del Pozzo.

Podle analytické společnosti DD Research by však firmy měly brzy zase začít produkovat nové výrobky.

„Už v prosinci by se zákazníci mohli začít porozhlížet po nových produktech. Ve druhé polovině roku by tak mohlo dojít k nárůstu novinek na trhu, které uspokojí poptávku konzumentů,“ uvedl analytik David Driscoll.

Autor:
  • Nejčtenější

Žluté vlaky do Chorvatska mohou podle ministerstva porušit slovinské nařízení

Úterní start vlaků RegioJetu z Česka do Chorvatska může zkomplikovat koronavirová překážka na trati. Slovinsko totiž...

Šéf Smartwings měl schůzku na Hradě, naznačilo porsche na nádvoří

Spolumajitel aerolinek Smartwings Jiří Šimáně byl na schůzce na Pražském hradě. Není zřejmé, s kým se sešel, hovoří se...

Chtěl Teslu, omylem si jich pořídil 28. Chyba ho málem stála 37 milionů

Nákupy na internetu se nemusí vždy úplně vydařit tak, jak by si zákazník představoval. Stránky totiž čas od času...

Řítí se na nás vlna exekucí. Hrozí i střední třídě, varuje exekutor

Premium Pravidla exekucí se musí změnit co nejdřív, míní liberecký exekutor Petr Polanský, který současný systém soukromých...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Při koronaviru přišlo o práci 200 tisíc lidí, potíže jich může mít milion

Čtyři procenta lidí, kteří byli pracovně aktivní před koronavirovou krizí, ztratili práci, ale jen asi třetina šla na...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

Schizofrenní žena, nechtěná emigrace. Zachránila ho Nemocnice na kraji města

Premium Kde je hranice skutečné lásky? Kdy končí vztah a začíná tyranie? Ladislav Chudík na tyto otázky dlouhé roky marně...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Povážlivě ztrácíme. Evropu si podmaňují firmy z USA i Číny

Premium V žebříčku nejhodnotnějších značek světa je stále méně firem z Evropy. Proč? Zaspal se tu nástup IT technologií na...

Letos se bude jezdit autem a na sever, říká šéf chorvatské asociace

Chorvatsko bude letos pravděpodobně patřit k turisticky nejúspěšnějším zemím Středomoří. „K prvnímu červenci jsme...

Bombaj si zoufá. Hlídači, metaři a dělníci jsou pryč, vyhnal je koronavirus

Řadu činností nutných pro chod města v indické metropoli Bombaj zajišťovali migranti. Ti však kvůli koronavirovým...

Netflix investuje do černošských bank. Chce snížit majetkové rozdíly

Streamovací služba Netflix oznámila, že investuje odhadem 100 milionů dolarů, tedy zhruba 2,4 miliardy korun do...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz