S karanténními a bezpečnostními opatřeními v USA se rapidně zvýšil počet lidí, kteří tráví hodně času doma a kupují si své oblíbené pochutiny do zásoby. O velmi populární druhy sušenek, cereálií, polévek v konzervě či slazených nápojů tak nastal enormní zájem. Výrobci proto museli omezit jiné příchutě a soustředit se pouze na své prodejní matadory.
„Zúžená nabídka je pro vyšší dobro celé naší firmy. V době pandemie se soustředíme pouze na výrobu klasické koly, Coly zero a džusy Minute Maid (v Evropě prodávány pod značkou Cappy, pozn. red.),“ popsal situaci CEO Coca-Coly James Quincey pro CNN.
S menším portfoliem produktů se společnosti také mohou zaměřit na distribuci a reklamu spojenou pouze s menším množstvím výrobků a ušetří tak nemalé částky. Tato změna v obchodní strategii ukazuje směr, jakým se americké společnosti ubírají po koronavirové pandemii. Zatímco před krizí se společnosti předháněly v tom, kdo vydá nejvíce nových a speciálních produktů, teď se soustředí pouze na klíčové produkty, které mají své zákazníky a místo na trhu.
Tímto krokem se vyřadí i velmi specifické a neobvyklé příchutě. Například firma Mondelez, která vyrábí oblíbenou pochoutku Oreo, rapidně snížila počet nabízených variant.
„Rozhodli jsme se nepokračovat ve vývoji nových příchutí a soustředit se pouze na ty současně nejoblíbenější a nejprodávanější. Chceme dát zákazníkům to, co znají a milují,“ říká ředitel společnosti Glen Walter. Ve Spojených státech existuje 25 variant sušenek Oreo, podle Waltera však momentálně nejvíce letí klasická příchuť anebo verze v čokoládě.
Podobnou zkušenost má i dceřiná společnost firmy Pepsi, Frito Lay, která vyrábí populární brambůrky Lay’s Doritos nebo Cheetos. „Už v březnu jsme začali pomalu vyškrtávat určité položky z naší nabídky. Viděli jsme totiž, že poptávka po těch nejoblíbenějších produktech závratně stoupá,“ říká ředitel Frito Lay Mike Del Pozzo.
Podle analytické společnosti DD Research by však firmy měly brzy zase začít produkovat nové výrobky.
„Už v prosinci by se zákazníci mohli začít porozhlížet po nových produktech. Ve druhé polovině roku by tak mohlo dojít k nárůstu novinek na trhu, které uspokojí poptávku konzumentů,“ uvedl analytik David Driscoll.