Rozhodnutí o začátku prodeje tohoto produktu je vyvrcholením několikaleté spolupráce značky se společností Beyond Meat. Ta za poslední rok zvýšila svůj podíl na prodeji rostlinného „masa“ v USA o sedm procent a současné gastronomické trendy jejímu dalšímu rozvoji nahrávají.
Chcete předejít klimatické změně? Začněte jíst umělé hovězí, říká Gates |
KFC je největší ze značek, kterou Yum! Brands ve svém portfoliu má. Ke konci loňského roku provozovala v USA čtyři tisíce poboček KFC. Společnost vlastní také další značky rychlého občerstvení, Pizza Hut, Taco Bell a WingStreet.
KFC začalo s testy rostlinného „kuřecího“ již v srpnu roku 2019 nejprve v americké Atlantě, postupně ho zkoušelo i v jiných státech. Podle tehdejší tiskové zprávy ho řetězec poprvé nabídl zákazníkům 27. srpna.
„Zpětná vazba zákazníků rozhodne o tom, zda tuto variantu bude společnost nabízet i v jiných provozovnách v USA,“ oznámil tehdy mluvčí společnosti.
V únoru roku 2021 Yum! Brands a společnost Beyond Meat uzavřely partnerství týkající se prodeje rostlinného „kuřecího“ nejen v KFC, ale také v provozovnách jeho dalších značek. „Budoucí roky budou ve znamení vzájemné spolupráce, neboť veganské a vegetariánské produkty zažívají ve Spojených státech i jinde na světě nebývalý rozmach,“ řekl ke spolupráci mluvčí fastfoodového řetězce.
Specialista na kuře nabízí menu bez masa. KFC testuje veganské nugetky |
Společnost Beyond Meat sídlí v kalifornském El Segundu, založil ji v roce 2009 technologický podnikatel Ethan Brown. V současnosti její produkty prodává již 118 tisíc gastronomických provozoven ve více než osmdesáti zemích světa. Mezi prvními, kteří její činnost od počátku podpořili, byli miliardář Bill Gates či herec Leonardo DiCaprio.
Výrobce rostinných náhražek kuřecího Beyond Meat má v USA také konkurenta, jehož aktivity během posledních měsíců nebývale rostou. Společnost Impossible Foods spolupracuje s konkurenční značkou Burger King. Ta nabízí rostlinné alternativy ve svém menu i v České republice.
29. srpna 2019 |