Bývalý šéf KFC přesvědčil Japonce, že na Západě jedí lidé o Vánocích kuře

  11:00aktualizováno  11:00
Během posledních čtyřiceti let se smažené kuře z KFC stalo součástí vánočních oslav ve většině japonských rodin. Takeši Okawara, který vedl první pobočky KFC v Japonsku, teď tvrdí, že je tato tradice založena na jeho lži. Údajně totiž veřejně šířil, že je smažené kuře tradiční západní vánoční jídlo.

Kentucky Christmas - japonská vánoční nabídka řetězce KFC | foto: KFC.co.jp

Když v sedmdesátých letech otevřely v Japonsku první restaurace KFC, neměly příliš velký úspěch. V podobné pozici byly i Vánoce, které jakožto křesťanský svátek v převážně buddhistickém a šintoistickém Japonsku příliš mnoho lidí neslavilo.

Takeši Okawara, šéf prvního KFC v zemi, jednoho dne dostal od místní školy nenápadnou nabídku. Zúčastnit se jejího vánočního večírku a nabízet tam kuře z KFC. Protože měl potíže restauraci uživit, oblékl se do kostýmu Santa Clause a vyrazil, informuje list Business Insider.

Akce byla k jeho údivu velmi úspěšná a děti si přítomnost Santy Clause s kyblíkem kuřecího masa velmi pochvalovaly. Okawaru velmi brzy pozvala na večírek další škola, a jemu se nápad zalíbil. Všechny sochy plukovníka Sanderse (zakladatele KFC, kresba jehož obličeje je dodnes znakem řetězce) oblékl do vánočních kostýmů a začal smažené kuře propagovat jako variantu amerického vánočního krocana.

Lež, která se vyplatila

Vánoční výzdoby v KFC si brzy všimli i novináři. Veřejnoprávní televize NHK se rozhodla za Okawarou vyrazit a promluvit si o tom, jak se Vánoce slaví na Západě. „Vím, že lidé v Americe o Vánocích nejedí kuře. Jedí krocana. Ale řekl jsem jim, že jedí kuře. Lhal jsem,“ sdělil Business Insideru. „Dodnes toho lituji,“ dodal.

Fotogalerie

Japoncům se však nová tradice zalíbila, vánoční kampaně KFC se v roce 1974 staly oficiálními a Okawara usedl na post šéfa tohoto řetězce pro Japonsko. Vánoční KFC kyblík se dokonce stal natolik populárním, že jsou na něj v současnosti Japonci ochotni čekat v několikahodinových frontách.

Americké vedení řetězce však Okawarovu verzi příběhu popřelo. Mateřská společnost KFC, Yum Brands tvrdí, že nápad na nahrazení krocana smaženým kuřetem přišel od jednoho ze zahraničních návštěvníků restaurace.

Ať už to bylo jakkoliv, o Vánocích se v japonských médiích každoročně objevují rozsáhlé kampaně KFC a dalších řetězců, které prodávají smažená kuřata. Tržby během tohoto období totiž zdaleka předčí náklady na reklamu.

Autor:
Témata: KFC, Japonsko

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

EU uvalí v sobotu cla na dovoz elektrokol z Číny, chrání evropské výrobce

E-kola mohou být dobrou alternativou dopravy po městě

Evropská unie začne od soboty uplatňovat cla na dovoz elektrokol z Číny. Podle úředního věstníku EU budou cla v rozmezí...

Karneval kapitalismu bez světových lídrů. Účast odřekli Macron i Trump

Paprsky slunce pronikají logem světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu (27. ledna 2011)

Na Světovém ekonomickém fóru, které se každoročně koná příští týden ve švýcarském Davosu, se neukáží někteří přední...

Němečtí sládci plánují, že budou na pivech uvádět energetickou hodnotu

Ilustrační snímek

Němečtí pivaři budou mít v budoucnu už při pouhém pohledu na etiketu na láhvi svého oblíbeného nápoje jasno, kolik...

Najdete na iDNES.cz