Pondělí 30. listopadu 2020, svátek má Ondřej
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 30. listopadu 2020 Ondřej

Bývalý šéf KFC přesvědčil Japonce, že na Západě jedí lidé o Vánocích kuře

  11:00
Během posledních čtyřiceti let se smažené kuře z KFC stalo součástí vánočních oslav ve většině japonských rodin. Takeši Okawara, který vedl první pobočky KFC v Japonsku, teď tvrdí, že je tato tradice založena na jeho lži. Údajně totiž veřejně šířil, že je smažené kuře tradiční západní vánoční jídlo.

Kentucky Christmas - japonská vánoční nabídka řetězce KFC | foto: KFC.co.jp

Když v sedmdesátých letech otevřely v Japonsku první restaurace KFC, neměly příliš velký úspěch. V podobné pozici byly i Vánoce, které jakožto křesťanský svátek v převážně buddhistickém a šintoistickém Japonsku příliš mnoho lidí neslavilo.

Takeši Okawara, šéf prvního KFC v zemi, jednoho dne dostal od místní školy nenápadnou nabídku. Zúčastnit se jejího vánočního večírku a nabízet tam kuře z KFC. Protože měl potíže restauraci uživit, oblékl se do kostýmu Santa Clause a vyrazil, informuje list Business Insider.

Akce byla k jeho údivu velmi úspěšná a děti si přítomnost Santy Clause s kyblíkem kuřecího masa velmi pochvalovaly. Okawaru velmi brzy pozvala na večírek další škola, a jemu se nápad zalíbil. Všechny sochy plukovníka Sanderse (zakladatele KFC, kresba jehož obličeje je dodnes znakem řetězce) oblékl do vánočních kostýmů a začal smažené kuře propagovat jako variantu amerického vánočního krocana.

Lež, která se vyplatila

Vánoční výzdoby v KFC si brzy všimli i novináři. Veřejnoprávní televize NHK se rozhodla za Okawarou vyrazit a promluvit si o tom, jak se Vánoce slaví na Západě. „Vím, že lidé v Americe o Vánocích nejedí kuře. Jedí krocana. Ale řekl jsem jim, že jedí kuře. Lhal jsem,“ sdělil Business Insideru. „Dodnes toho lituji,“ dodal.

Fotogalerie

Japoncům se však nová tradice zalíbila, vánoční kampaně KFC se v roce 1974 staly oficiálními a Okawara usedl na post šéfa tohoto řetězce pro Japonsko. Vánoční KFC kyblík se dokonce stal natolik populárním, že jsou na něj v současnosti Japonci ochotni čekat v několikahodinových frontách.

Americké vedení řetězce však Okawarovu verzi příběhu popřelo. Mateřská společnost KFC, Yum Brands tvrdí, že nápad na nahrazení krocana smaženým kuřetem přišel od jednoho ze zahraničních návštěvníků restaurace.

Ať už to bylo jakkoliv, o Vánocích se v japonských médiích každoročně objevují rozsáhlé kampaně KFC a dalších řetězců, které prodávají smažená kuřata. Tržby během tohoto období totiž zdaleka předčí náklady na reklamu.

Autor:
Témata: KFC, Japonsko
  • Nejčtenější

Stovky firem se pokusily zneužít program Antivirus, říká Maláčová

V rámci programu Antivirus se několik stovek firem pokusilo o jeho zneužití. V pořadu Otázky Václava Moravce České...

Koruna vůči euru posiluje nejvíc za 12 let, zlevní nákupy ze zahraničí

Koruna posiluje proti euru nejvíce od června 2008. Od začátku listopadu posílila z 27,18 Kč/EUR na 26,16 Kč za euro,...

Letos bez šance, zlobí se zákazníci. Ikea nestíhá nápor online objednávek

Švédská nábytkářská firma Ikea je v probíhající druhé vlně pandemie nemoci covid-19 na hraně svých kapacit. Počet...

Lepší ve čtvrtek než za týden, reagují podnikatelé. Pohlreich už tomu nevěří

Restaurace, obchody i služby mohou od čtvrtka otevřít. Vláda rozhodla o přechodu Česka do 3. stupně protiepidemického...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Společný podnik českých a německých zbrojařů ponese jméno Tatra

Společný podnik české společnosti Czechoslovak Group (CSG) s německým zbrojařským gigantem Rheinmetall bude sídlit v...

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...

  • Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Asie je pupek světové ekonomiky. Co to znamená pro západ

V polovině listopadu se zrodila největší obchodní dohoda světa. Zónu volného obchodu RCEP tvoří patnáct zemí...

Nemůžu luxovat. Amazonu spadly servery, některé chytré spotřebiče nefungovaly

Kvůli středečnímu výpadku některých serverů internetové společnosti Amazon přestala v části USA fungovat řada...

Lidi na Východě žene snaha mít se lépe, říká manažer Home Creditu v Asii

Premium Většina asijských zemí už má koronavirus za sebou a tamní ekonomiky začínají opět strmě růst. Podle Jana Růžičky, který...

Změna klimatu může do 30 let zničit polovinu kávových plantáží v Africe

Rostoucí teploty, sucho a nepravidelné srážky ztěžují pěstování kávy. Za pouhých třicet let by změna klimatu mohla...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Jsem znechucená, říká Eva Burešová, kterou vyfotili s Forejtem z MasterChefa

Eva Burešová (27) a Přemek Forejt (33) byli společně vyfoceni, jak vycházejí z domu, kde herečka bydlí. Hvězda seriálu...

Tahák: 20 klávesových zkratek, o nichž jste možná neměli ani potuchy

Uživatelé Windows jistě znají notoricky známé klávesové zkratky jako Alt + F4, Alt + Tab, Windows + E, Windows + C,...

Ordinace v růžové zahradě za půl roku skončí, co seriál nahradí?

Po více než patnácti letech od okamžiku, kdy padla první klapka, začal tvůrčí tým seriálu Ordinace v růžové zahradě 2...

Kapitán je na tahu, bude šach mat, oznámil po líbánkách Pavel své ženě

Psycholožka, terapeut a genetička vybrali na základě testů i DNA mezi více než patnácti sty přihlášenými jednotlivci...

Promoření? Odvážný sen, tragické následky. Stádní imunita funguje jinak

Jak se nejlépe zbavit covidu-19? Už od jara mluvili někteří odborníci o kontroverzní strategii známé jako „promořování“...