Comfortjety budou jezdit maximální rychlostí 230 kilometrů v hodině, staré jídelní vozy jsou stavěny na 200 kilometrů za hodinu. Podle Medelského se tedy přesunou na linky, kde jejich technické parametry budou stačit.
„Obměna bude postupná, začne přibližně v polovině roku, tedy na projížďku starým jídelákem je ještě času hodně,“ řekl Medelský. V nových vlacích se podle mluvčího velké restaurační vozy nahrazují kombinovanými vozy s kuchyní, restauračním oddílem a klasickým oddílem první nebo druhé třídy. „Podobný systém a vybavení kuchyně jako v comfortjetu už dnes funguje například v railjetech nebo ve vlacích pendolino,“ dodal Medelský.
Renesance vlaků v Česku. V přepravených kilometrech porážejí autobusy |
K menšímu počtu míst v nových restauračních oddílech podle Medelského dráhy přistoupily kvůli novému trendu nabídky občerstvení na místa cestujících v první třídě. Na svá místa si podle něj jídlo častěji odnáší také cestující druhé třídy. „Restaurační vůz funguje v plném klasickém rozsahu služeb, byť nezaujímá už celou plochu jednoho vozu,“ uvedl Medelský. Oproti původním jídelním vozům podle mluvčího nové vozy nemají klasické sporáky ale konvektomaty. Jídla do nových restauračních vozů dodává společnost JLV.
Nabídka jídel podle Medelského zůstane v nových vozech stejná, dráhy počítají také se zachováním stejného rozsahu personálu. Nových restauračních vozů ComfortJet bude 20, kromě linky do Berlína budou nasazeny také na další mezistátní linky, dodal Medelský.