„Sto dva let stará značka luxusních automobilů nahrazuje své dosavadní logo, novým, které má být silnou oslavou modernismu,“ oznámila společnost v úterý. Informuje o tom portál CNN.
Jaguar se proslavil drahými sportovními vozy a luxusními sedany. Počátkem listopadu ale oznámil, že dočasně zcela pozastavuje prodej nových vozů na britském trhu, v USA je nyní k mání jediný model SUV F-Pace. Změny souvisí s transformací automobilky na výrobce elektromobilů. První elektrický vůz po změně image společnosti má přijít na trh v roce 2026.
Dohoda nevyšla. V EU začala platit vyrovnávací cla na elektroauta z Číny![]() |
Kompletně proměněná značka Jaguar se podle svých šéfů vrací ke kořenům a odkazu svého zakladatele sira Williama Lyonse. „Jaguar má své kořeny v originalitě. Sir William Lyons věřil, že Jaguar by neměl nic kopírovat. Naše vize Jaguaru dneška z této filozofie vychází. Nový Jaguar je značka postavená na výjimečném modernismu. Je v každém ohledu nápaditá, odvážná a umělecká,“ uvedl Gerry McGovern, kreativní ředitel společnosti Jaguar Land Rover.
Zlatě zbarvená písmena Jaguar, vyvedená vlastním fontem, jsou rozložená a psaná minuskami s výjimkou písmen G a U, která podle společnosti demonstrují nečekané spojení verzálek a minusek ve vizuální harmonii.
Mezi další změny ve značce Jaguar patří přepracované logo skákající šelmy zvané Leaper a nový monogram, který zahrnuje písmena J a R v názvu značky. „Jde o reimaginaci, která znovu zachycuje podstatu značky Jaguar, vrací jí hodnoty, díky nimž byla kdysi tak oblíbená, ale zároveň ji činí relevantní pro současné publikum,“ uvedl v tiskové zprávě McGovern.
Wolfsburg žije hlavně díky automobilům. Místní se teď bojí, co bude dál |
Nové logo i další značky budou na vozech poprvé k vidění 2. prosince v rámci výstavy Miami Art Week.