„Rozdíl mezi zjištěnými příjmy a údaji tvrzenými daňovými subjekty v přiznáních k dani z příjmů fyzických či právnických osob činil jen v dosud ukončených případech řešených finančním úřadem v souhrnu desítky milionů korun, které nebyly odvedeny do veřejných rozpočtů,“ uvedl zástupce generálního ředitele Finanční správy Jan Ronovský.
Nezdaněné sponzorství
Kontrola se zaměřila na subjekty, které publikují videa nebo živé přenosy na internetových platformách, a dosahují tak zdanitelných příjmů. Týká se to například příjmů z prodejů produktů s logem, ze smluvních produktů nebo ze sponzorských darů.
Finanční správa vyzvala tvůrce internetového obsahu, kteří vytvářejí videa a mají z nich zisky, aby podali dodatečné daňové přiznání za zisky, které dosud nevykázali. Zároveň upozornila, že v prvním pololetí roku 2023 uskuteční další kontrolní akci v tomto segmentu a zaměří se na širší spektrum internetových platforem.