Americký řetězec Burger King uvedl do prodeje nový vegetariánský burger. Podle...

Americký řetězec Burger King uvedl do prodeje nový vegetariánský burger. Podle firmy zákazník nepozná rozdíl. Burger se prodává pod názvem Impossible Whopper. | foto: AP

Whopper bez masa táhne, Burger Kingu se zvýšilo množství zákazníků

  • 117
Krok do neznáma se Burger Kingu vydařil. Whopper, ve kterém je místo masa rostlinná náhražka, se totiž nejen dobře prodává. Zároveň díky němu do restaurací chodí lidé, kteří by jinak do rychlého občerstvení nezamířili. Řetězec tak získal náskok před největší konkurencí, McDonald’s.

Na Impossible Whopper, tedy Whopper bez masa, láká Burger King od letošního dubna. Byl prvním velkým fastfoodovým řetězcem, který se rozhodl rostlinnou náhražku využívat.

Zákazníci o něj mají velký zájem, přestože stojí o dolar (zhruba 23 korun) víc, než masová varianta. Podle dat analytiků ze společnosti Barclays se během období testování zvedla návštěvnost restaurací, které ho nabízely, o 18 procent.

U konkurenčních restaurací rychlého občerstvení v St. Louis (kde se Impossible Whopper testoval) však Barclays podobný nárůst nezjistilo. Nerostla ani návštěvnost restaurací Burger King v okolí. Kromě toho, že si ho kupovali stálí zákazníci, tak bezmasý Whopper zjevně dokázal přilákat i zákazníky nové.  

„Maso“ ze soji

V srpnu pak řetězec prodej Impossible Whopperu spustil po celých Spojených státech. Návštěvnost jeho restaurací v USA od té doby oproti největší konkurenci, McDonald‘s, rostla o dvě procenta rychleji. Úspěch bezmasého Whopperu zaujal i investory, informuje CNBC. Hodnota akcií řetězce totiž od jeho uvedení na celý americký trh vzrostla o zhruba 3,5 procenta. 

Rostlinnou náhražku pro vegetariánský Whopper pro Burger King vyrábí společnost Impossible Foods. Od většiny ostatních podobných produktů se jejich „maso“ liší tím, že se snaží co nejblíže imitovat chuť živočišného produktu. 

Toho firma dosahuje pomocí speciálně geneticky upravených kvasinek. Extrahuje je ze sóji a mohou mimo jiné i za to, že burger při zmáčknutí „krvácí“. Jeho chuť má pak podle výrobce i Burger Kingu být nerozeznatelná od masa. 

Velkých hráčů je víc

Kromě Impossible Foods je na trhu s rostlinnými náhražkami masa ještě jeden velký hráč. Tím je společnost Beyond Meat, která po vstupu na burzu zažila raketový růst hodnoty. Její akcie z původních 25 dolarů za kus vystřelily až na 234 dolarů, odkud od června pozvolna klesají. 

Nemaso, nemléko, nevejce. Zájem o rostlinné alternativy potravin roste

Podle analytiků CNN je důvodem poklesu ceny akcií Beyond Meat hlavně růst konkurence. Zájem o rostlinné náhražky masa a dalších potravin totiž obecně roste. Právě s touto společností pak uzavřel dohodu řetězec McDonald‘s.   

V Kanadě společně testují, jak se na Beyond Burger budou dívat zákazníci těchto restaurací (více zde). A to i přesto, že McDonald‘s ještě v dubnu ze zavedení vegetariánských burgerů dělal aprílové žerty (více v článku Aprílový žertík se McDonald’s povedl. Zákazníci chtěli neexistující burger).

Na burgery bez masa lákala Američany i společnost Beyond Meat:

14. prosince 2016